Projectleider Brede Toegang gemeente Dalfsen

Aanvraagnummer: 12370
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Dalfsen
Locatie: Dalfsen
Uren per week: 20 - 24 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6,5 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 x 2 maanden
Sluitingsdatum: 19-06-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dalfsen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dalfsen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.
Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.
Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.
Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.
Opdracht
Achtergrond:
De gemeente Dalfsen streeft ernaar om een brede en toegankelijke toegang tot het sociaal domein te realiseren, waarbij inwoners op een makkelijke en integrale manier toegang krijgen tot de verschillende (preventieve) voorzieningen als welzijn, ondersteuning en andere preventieve activiteiten. De Visie Inrichting Toegang Sociaal Domein (2021) dient hierbij als leidraad voor de te nemen stappen en aanpakken binnen dit project.
Samen met de maatschappelijke partners van de gemeente die vertegenwoordigd zijn in de stuurgroep (Saam welzijn, De Kern, Bibliotheek Dalfsen, MEE Samen, GGD IJsselland en gemeente Dalfsen) wordt vormgegeven aan deze visie.
Doel van de opdracht
Als projectleider Brede Toegang ben je verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en implementatie van een integrale, efficiënte en laagdrempelige toegang tot de voorzieningen van het sociaal domein. Je zorgt ervoor dat het toegangssysteem op een manier wordt ingericht die voldoet aan de behoeften van de inwoners van de gemeente Dalfsen, aansluit bij de doelstellingen in de visie en wet- en regelgeving. Dit gebeurt o.a. door het positioneren van de Infopunten en SamendoeninDalfsen.
Daarnaast is het de taak van de projectleider om de Brede Toegang zowel binnen als buiten de gemeentelijke organisatie te borgen. Hierbij rekening houdend met lokale ontwikkelingen als de Hervormingsagenda jeugd en Toekomstscenario Kind en Gezinsbescherming. Dit met als doel deze toegankelijkheid duurzaam en structureel te verankeren.
Werkzaamheden en resultaten
- Analyse en herijken van de visie en de beschreven uitgangspunten aan de stuurgroep voorveld naar concrete acties, werkprocessen en structuren. Binnen de herijking is het richtinggevend kader VNG leidend.
- Het schrijven van een advies over de doorontwikkeling van de brede toegang tot domein Samenleving. Rekening houdend met: de lokale visie, bestaande netwerken en structuren, projecten (o.a. leerachterstanden, Aanpak Voorkomen Escalatie en de koppeling met het outcomegericht werken), landelijke wet- en regelgeving, behoeften van onze inwoners en financiën.
- Verantwoordelijk voor de implementatie van het advies, inclusief mogelijke procesaanpassingen, training en andere benodigde ondersteuning.
- Positioneren van de betrokken medewerkers en vrijwilligers van de deelnemende organisaties waaronder de gemeente.
- Samenwerken met en organiseren van (periodieke) overleggen met alle relevante stakeholders, zoals interne collega’s, coördinator Infopunten, stuurgroep Voorveld en de participatieraad.
- In samenwerking met de coördinator Infopunten en voorveldorganisaties de inhoud van werkzaamheden aan de Brede Toegang koppelen. Dit voor zowel voor de digitale als de fysieke toegangsmogelijkheden.
- Actief informeren van alle betrokkenen over de voortgang en behaalde resultaten van het project. Specifiek met de stuurgroep Voorveld.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch beleidsadviseur in de afgelopen 10 jaar binnen het sociaal/ maatschappelijk domein binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Projectleider met projectmatig werken;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het samenwerken met diverse externe partijen waarbij sprake is van integrale advisering (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring met verbetertrajecten rondom de toegang tot het sociaal domein (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (25 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als strategisch beleidsadviseur binnen het sociaal/ maatschappelijk domein binnen een gemeente (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Hervormingsagenda Jeugd (benoem waar deze onderwerpen aan de orde waren) (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het Toekomstscenario Kind en Gezinsbescherming (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (10 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen het sociaal domein binnen de gebieden: Welzijn, WMO, Jeugdwet én schuldhulpverlening (20 punten);
11. Kandidaat is beschikbaar per 1 juli 2025 (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Overtuigingskracht en een actieve, enthousiaste houding
- Verbindende en coachende kwaliteiten
- Zelfstandig
- Creatief en oplossingsgericht
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
- Duidelijk in communicatie
- Prettig in de omgang
Functieschaal Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals 1
CV-eisen Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 23 juni 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 19 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.