Aanvraagnummer: 1726
Organisatie: Gemeente Katwijk
Locatie: Gemeente Katwijk
Uren per week: 24-36
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 17-06-2024
Optie tot verlenging: 1 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 31-05-2024 09:00
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De opdracht is om een prijsprikkel op restafval (diftar) in te voeren waarin nauw wordt samengewerkt met de beleidsmedewerker en beheerder afval.
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor en geef je samen met het projectteam van de gemeente invulling aan onderdelen als; implementeren van de invoeringsstrategie (projectplan), kostendekkende tariefstelling, communicatieplan/campagne inwoners en ontwikkelen flankerend beleid.
Verantwoordelijkheden
- Het in detail uitwerken op in ieder geval de volgende onderdelen
- Tariefstelling en wijze van verrekening van de afvalstoffenheffing na invoering;
- De benodigde aanpassingen in de inzamelstructuur en -middelen, met name bij hoogbouw;
- Doelgroepenbeleid (minima, medisch afval, luiers, zwerfafval, voedselafval in de hoogbouw, adressen waar geregistreerd restafvalaanbod niet mogelijk is);
- de ongewenste neveneffecten (dumping en bijplaatsingen, vervuiling gescheiden afval) en de wijze waarop deze ondervangen worden;
- Kostenraming van het project;
- Planning;
- Zorgdragen voor goed functionerende registratie van het restafvalaanbod (C-ware opgeschoond; koppelingen met BAG, inzamelaar, en BSGR en opstellen protocol gegevensbeheer;
- Zorgdragen voor het voldoen aan de AVG;
- Met de BSGR de wijze van inning van de afvalstoffenheffing regelen;
- Afvalstoffenverordening, -besluit en belastingverordening aanpassen;
- Aanpassingen op milieu straat en afvalbakken realiseren;
- De benodigde communicatie organiseren;
- De flankerende maatregelen organiseren: inzet afvalcoach, handhaving, reiniging openbare ruimte;
- Passende organisatiestructuur binnen team Afval opzetten om professioneel de registratie van legingen, controle op de bestek uitvoering van de inzameling, de samenwerking met de BghU en de begeleiding van inwoners te verzorgen;
- Monitoring opzetten;
- Projectbudget beheren;
- Gedurende minimaal 3 maanden na invoering de uitvoering monitoren en eventuele aanpassingen doen.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 17 juni 2024 tot en met 31 maart 2025 voor 24-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
Welk type overeenkomst is op de kandidaat van toepassing? (Overeenkomst inhuur arbeidskrachten, tussenkomst ZZP’er of (modelovereenkomst) met ZZP’er?)
Wie is tekenbevoegd (naam en functie)?
Prijs (eisen)
Maximaal: € 125,00
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria (wensen)
10 %Afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de richting van milieu/afval.
40 %Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de invoering van Diftar in een gemeentelijke organisatie.
20 %De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeentelijke organisatie.
15 %Aantoonbare werkervaring met de invoering van de afvalstofheffing (gericht op tariefstelling, het innen en verrekenen) ligt dit toe in het cv.
15 %Aantoonbare werkervaring met het aanpassen van afvalstoffenverordening, -besluit en belastingverordening (aantoonbaar in cv).
Competenties te toetsen in interviewfase
1. Communicatief vaardig
2. Politieke bestuurlijke sensitiviteit
3. Resultaat gericht
4. Teamplayer
Het interview
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen.
De cv’s worden beoordeeld op de Kwaliteit (eisen) die hierboven zijn benoemd in de (offerte)aanvraag. Dit zijn de minimumeisen/knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s
Bij stap 2 worden de punten/percentage(s) toegekend. Per gunningscriterium (wens) staat de (maximaal) te behalen score/percentage aangegeven. Indien aan alle “Gunningscriteria (wensen)” wordt voldaan zal de totaal te behalen score (100%) worden gegeven. Als er een bepaalde wens niet (geheel) voldoet zal er voor die wens geen (volledige) score worden toegekend. Het voldoen aan de wens(en) moet duidelijk uit het cv blijken.
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De opdrachtgever streeft ernaar drie (3) kandidaten uit te nodigen voor een selectiegesprek. Deze zullen plaatsvinden op donderdagochtend 6 juni (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Interview
In het interview wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het interview wordt gevoerd door twee of meerdere vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de gemeente Katwijk het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Opdrachtgever behoudt het recht om (de opdracht) niet te gunnen.