Aanvraagnummer: 6955
Organisatie: Waterschap Noorderzijlvest
Locatie: Groningen
Uren per week: 16 per week
Tarief: €0 - €120 per uur
Duur van de opdracht: 1-3-2025 t/m 1-3-2026
Regio: Groningen
Startdatum: 01-03-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 19-02-2025 17:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
Voeg jij met jouw kennis en ideeën waarde toe aan onze uitdagingen op het gebied van (digitale dienstverlening) en klantcontact? Weet jij met een frisse, strategische en analytische aanpak het verschil te maken? En doe je dit van nature vanuit een omgevingsgerichte benadering?
Projectleider Digitale Dienstverlening 16-24 uur per week
Voor het team Communicatie, Frontoffice en Secretariaat zijn wij op zoek naar een doortastende projectleider voor het project digitale dienstverlening die aan de slag gaat met het verbeteren van de (digitale) dienstverlening van ons waterschap. Daarbij gaat het onder andere over de één loketgedachte, juiste inrichting van frontoffice, backoffice en klantvraag (Klantcontactcentrum) en de implementatie van wetgeving op het gebied van digitale dienstverlening. Voor de eerste fase staat 16 uur per week voor (impact onderzoek). Daarna wordt het 16-24 uur per week.
Wat lever je op?
- Je brengt de bestaande uitgangspunten voor het inrichten van de (digitale) dienstverlening in beeld, zodat duidelijk wordt vanuit welke concepten Waterschap Noorderzijlvest de dienstverlening verder vorm kan gaan geven.
-
Je voert een impactanalyse uit op de huidige situatie van dienstverlening. Daarin kijk je naar verschillende dimensies, zoals mensen, middelen, producten, leiderschap en processen. Deze impactanalyse gaat over:
- de concepten en uitgangspunten;
- de implementatie van het gewenste ambitieniveau digitale dienstverlening;
- het realiseren van de één loketgedachte;
- te implementeren wetgeving, zoals Wmebv, Wdo, Who en SDG
- het digitaliseren en uniformeren van dienstverleningsprocessen;
- de doorontwikkeling van de frontoffice naar klantcontactcentrum;
- sturen op en bewaken van de kwaliteit;
-
borgen/beheren van kanalen en digitale middelen.
- Je geeft advies en stelt voor aan de organisatie een projectplan en -aanpak op voor de fase na de impactanalyse. Het gaat dan om de implementatie van het de bovenstaande punten.
- Je realiseert de overeengekomen resultaten uit het opgestelde projectplan.
Kandidaatomschrijving
Je hebt kennis van de (digitale) dienstverlening, gerelateerde (toekomstige) wetgeving en zaakgericht werken. En minimaal één jaar ervaring met de implementatie ervan. Wat jou kenmerkt is jouw klantgerichte houding, jouw doorgrondende werkwijze en pragmatische proactieve aanpak.
Binnen het project kan jij vorm geven aan wat er nog nodig is om ons waterschap blijvend te voldoen aan de (digitale) dienstverlening. Daarnaast beschik je over de kennis en ervaring die ons helpt om de volgende stappen te zetten, zoals het optimaliseren van processen en het vormgeven van onze ambitie en het operationaliseren daarvan.
Je werkt nauw samen met de diverse teamleiders en geeft leiding aan het projectteam digitale dienstverlening. Ook rapporteer je actief over de voortgang van het project. De interne opdrachtgever klopt bij jou aan als zij vragen heeft over de voortgang, technische uitvoering en de nieuwe manier van werken. Je bent ondernemend, resultaatgericht, analytisch sterk en hebt ruime ervaring als projectleider bij voorkeur bij waterschappen.
Daarnaast heb je:
- Minimaal een afgeronde hbo van-opleiding (bijvoorbeeld Bedrijfskunde).
- Ruime ervaring als projectleider of vergelijkbare functie in vergelijkbare projecten, bij voorkeur bij één of meerdere waterschappen.
- Ervaring met proces/business analyse .
- Expertise op het gebied van zaakgericht werken en digitale dienstverlening.
- Kennis van of ervaring met implementatie van gerelateerde wetgeving (zoals het besluit digitale toegankelijkheid, de Wet hergebruik overheidsgegevens en de Wmebv).
- Een kennisnetwerk waarin je samenwerkt met andere overheden aan de implementatie van (digitale) dienstverlening.
Je competenties
- Omgevingsbewust, resultaatgericht en samenwerkingsgericht.
- Een professional die zich kenmerkt door een zakelijke en integere aanpak.
- Iemand die van nature het gesprek aangaat en helder het belang van een transparante werkwijze kan uitleggen.
- Ervaring met veranderingsprocessen waarbij een andere manier van werken centraal staat.
- Inzicht in de werkprocessen binnen de overheid waarin dienstverlening aan de inwoners en het delen van informatie aan de orde is.
- Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
- Een brede blik en een uitstekend analytisch vermogen.
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
Bij deze opdracht is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.
Voor deze opdracht zijn de AWVODI 2018 van toepassing deze zijn beschikbaar op de website via onderstaande link:
https://www.noorderzijlvest.nl/inkoop-en-aanbesteding
Indexering tarief:
Het door u aangegeven tarief kan na minimaal 12 maanden jaarlijks worden geïndexeerd op basis van de CBS prijsindex (CBS indexering, Dienstenprijzen, commerciële dienstverlening en transport, Architecten en Ingenieurs (71), waterbouw (711216)).
https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/83760NED/table?ts=1533643636692
Eisen
- Een hbo diploma
- VOG verklaring
Gunningscriteria
Motivatiebrief
De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
Ervaring met business analyse
Kennis van wetgeving op het gebied van (digitale) dienstverlening en informatie
Expertise op het gebied van digitale dienstverlening en informatie.
Interview
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.
De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.
Interviewplanning
Het waterschap nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek op 26 februari 2025. Wij verzoeken de kandidaten uitdrukkelijk rekening te houden met deze periode.
Wanneer u op 25 februari 2025 voor 12.00 uur nog geen uitnodiging heeft ontvangen via het DAS Groningenhuurtin.nl, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde.
Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via het DAS Groningenhuurtin.nl. Wij verzoeken u dan ook geen contact met het waterschap op te nemen.
Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op www.Groningenhuurtin.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie géén offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.Groningenhuurtin.nl offertes indienen voor
nieuwe
opdrachten.