Aanvraagnummer: 6351
Organisatie: Omgevingsdienst Noord-Holland Noord
Locatie: OD NHN
Uren per week: 32 uur
Tarief: €100 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 03-01-2025 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Bij de Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN) werken circa 250 bevlogen en ervaren collega’s aan de adviezen en uitvoering van milieutaken van zestien gemeenten in Noord-Holland-Noord. Daarnaast is de provincie Noord-Holland onze opdrachtgever. We houden ons bezig met bodemkwaliteit, klimaat, natuur, milieu, duurzaamheid, energietransitie, lucht, afval, asbest, externe veiligheid, zwemwater, wegen en vaarwegen. Werken bij de OD NHN staat garant voor uitdaging en dynamiek in een open en informele werksfeer waarin van elkaar leren centraal staat. Onze vestiging is een modern en goed bereikbaar kantoor, vlakbij station, uitvalswegen en het centrum van Hoorn.
Opdrachtomschrijving:
De Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN) zoekt een ervaren projectleider voor de implementatie en nazorg van het nieuwe Document Management Systeem (DMS+). Dit project omvat de levering, technische implementatie, functionele inrichting, datamigratie en koppeling van het DMS+ met bestaande systemen zoals het zaaksysteem Open Wave. De projectleider werkt nauw samen met de leverancier en interne stakeholders om een soepele overgang en continuïteit van bedrijfsprocessen te waarborgen.
Opdracht taken:
- Organiseren van een kick-off meeting;
- Opstellen en afstemmen van het implementatieplan met planning, doelen en mijlpalen;
- Monitoren van voortgang en kwaliteit van het project, en bijsturen waar nodig;
- Coördineren van de installatie en configuratie van het DMS+ in test- en productieomgeving;
- Afstemmen en testen van de functionele inrichting van het DMS+;
- Begeleiden van de technische en functionele koppeling met Open Wave;
- Leidinggeven aan de datamigratie, inclusief testen en documenteren;
- Organiseren en evalueren van trainingen voor medewerkers en key users;
- Coördineren van livegang en verzorgen van nazorg;
- Onderhouden van communicatie met stuurgroep en betrokkenen;
- Begeleiden van de uitfasering van systemen KTA en Alfresco DMS;
- Rapporteren aan de stuurgroep tijdens het project.
Vereisten / Knock-outcriteria:
1. Afgeronde opleiding op hbo-bachelorniveau;
2. Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in de afgelopen 5 jaar met projectleiding bij implementaties van documentmanagementsystemen binnen een overheidsorganisatie;
3. Aantoonbare kennis van SaaS-oplossingen, datamigraties en StUF.
Gunningscriteria:
4. Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de afgelopen 5 jaar met projectleiding bij implementaties van documentmanagementsystemen binnen een overheidsorganisatie (35 punten);
5. Ervaring met SaaS-oplossingen, datamigraties en StUF (40 punten);
6. Afgeronde opleiding technische bedrijfskunde of ICT op WO-niveau (5 punten);
7. Maximum uurtarief van €100 exclusief btw (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties:
- Sterke communicatieve vaardigheden;
- Besluitvaardig;
- Resultaatgericht;
- Analytisch;
- Stressbestendig.
Benodigd aantal professionals:
1.
CV-eisen:
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen:
De opdracht wordt uitgevoerd op maandag t/m vrijdag.
Planning:
Gesprekken zijn gepland op woensdag 8 januari 2025. Genodigde kandidaten ontvangen uiterlijk dinsdag 6 januari 2025 bericht. Andere kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie:
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht loopt tot maandag 3 januari 2025, 09.00 uur.