Projectleider Duurzaamheid

Logo van gemeente Tytsjerksteradiel, met tekst in een minimalistisch lettertype.

Aanvraagnummer: 12835
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Tytsjerksteradiel
Locatie: Burgum
Uren per week: 16 - 36 per week
Tarief: 115 per uur
Duur van de opdracht: 5,5 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 14-07-2025
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 23-06-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdracht omschrijving

Team Duurzaamheid zoekt een ervaren Projectleider Duurzaamheid voor de coördinatie van een intergemeentelijk onderzoek binnen ANNO-verband. Het doel van het onderzoek is om te verkennen hoe gemeenten kunnen investeren in lokale hernieuwbare energieopwekking, via:

  • aansluiting bij bestaande lokale vergunde initiatieven,
  • ontwikkeling van eigen energieopwekprojecten, of
  • oprichting van een gemeentelijk energie- of warmtebedrijf.

Het onderzoek moet uiterlijk in het eerste kwartaal van 2025 worden afgerond. Op basis van de uitkomsten volgt bestuurlijke besluitvorming binnen de vier ANNO-gemeenten. Afhankelijk van deze besluitvorming kan de opdracht worden verlengd en uitgebreid met een vervolgtraject gericht op de implementatie van de gekozen energie-oplossing.

Deze functie is ingeschaald in schaal 11 cao SGO.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Verantwoordelijkheden

De projectleider is verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van dit intergemeentelijk onderzoek, inclusief afstemming met de externe begeleidende partij en de intergemeentelijke projectgroep. Hierbij houd je rekening met juridische, financiële en organisatorische impact. Je zorgt voor een tijdige en bestuurlijke afronding van het onderzoek in de vier ANNO-gemeenten.

Verder is de kandidaat integraal verantwoordelijk voor:

  • Leiden en coördineren van (complexe) projecten in het fysieke en economische domein;
  • Bewaken van budgetten, subsidieaanvragen en planning;
  • Voorbereiden Bestuurlijke besluitvorming en opstellen van voortgangsrapportages;
  • Begeleiden van trainees.


 


III. Eisen en gunningscriteria


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 7 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 16 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 16 tot 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 11. De opdracht is verkort uitgezet i.

v.

m. een spoedopdracht. De gesprekken vinden plaats op woensdag 25 juni 2025.

Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
De kandidaat heeft een aantoonbaar HBO+ niveau of en afgeronde opleiding die aansluit bij het vakgebied.
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring bij een overheidsorganisatie.
De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 40 %
Gewicht van kwaliteit : 60 %


Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

40 %
Mate van werkervaring in het ontwikkelen en implementeren van beleidsplannen op het gebied van de warmtetransitie.
40 %
De kandidaat heeft ervaring als projectleider op gebied van duurzaamheid.
20 %
Kandidaat beheerst de Friese taal actief of passief.

Prijs (eisen)

Maximaal: € 115,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De kandidaat die we zoeken:

  • beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden;
  • heeft overtuigingskracht;
  • is proactief;
  • is dienstverlenend;
  • is flexibel;
  • werkt graag binnen teamverband.

Fase 2: Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.