Projectleider Facilitair

Logo van de gemeente Pijnacker-nootdorp, met in elkaar verweven blauwe linten die een gestileerde 'p' en 'n' vormen naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 10499
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker
Uren per week: 28 per week
Tarief: 95 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 2 maand(en)
Sluitingsdatum: 13-05-2025 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Pijnacker-Nootdorp mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 500 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Het domein Bedrijfsvoering & Dienstverlening bestaat uit de teams HR, Financiën, IT, Bedrijfsbureau, Communicatie, KCC en Facilitaire Zaken. Het domein zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van de gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van bovenstaande deelgebieden. De vacature valt onder het team Facilitair Zaken.

Opdracht
De facilitair projectleider wordt verantwoordelijk voor het zelfstandig coördineren en realiseren van facilitaire projecten, zoals verbouwingen, optimalisatie van werkplekken of implementatie van nieuwe facilitaire diensten binnen de organisatie.

Werkzaamheden (resultaatgericht)

  • Zelfstandig opstellen en bewaken van projectplannen en -budgetten;
  • Aansturen van leveranciers en (interne) stakeholders binnen het project;
  • Rapporteren over voortgang, risico’s en afwijkingen aan de opdrachtgever;
  • Zorgen voor tijdige oplevering van projectresultaten volgens afgesproken kwaliteitseisen;
  • In samenwerking met interne stakeholders doen van inkoop- en aanbestedingsprocedures t.b.v. verschillende projecten;
  • Initiëren van verbetervoorstellen op het gebied van facilitaire processen.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
3. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
4. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/ adviseur op het gebied van facilitair management m.n. huisvestingsvraagstuk;

Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider op het gebied van facilitair management (huisvesting, services, werkplekinrichting) (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/ adviseur op het gebied van facilitair management binnen een gemeentelijke instelling; (20 punten)
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van een PvE en het leiden van een aanbestedingstraject, duidelijk naar voren komend in het cv (20 punten);
9. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van facilitair management (10 punten);
10. Een maximum uurtarief van € 95,- exclusief btw en inclusief reiskosten woon/ werkverkeer (15 punten);
11. Uiterlijk per 26 mei 2025 beschikbaar voor 28 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties
De inschrijver wordt gevraagd een korte toelichting (maximaal 0,5 A4 per competentie) te geven op onderstaande gevraagde competenties. De inschrijver beschrijft per competentie een concreet voorbeeld uit recente praktijkervaring waarin deze competentie aantoonbaar is ingezet. De voorbeelden moeten afkomstig zijn uit de afgelopen vijf jaar. De volgende competenties worden gevraagd:

  • Organiseren en plannen: Beschrijf een situatie waarin u een facilitair project effectief heeft gepland en georganiseerd, met aandacht voor deadlines, stakeholders en middelen.
  • Communicatieve vaardigheden: Beschrijf hoe u in een project complexe informatie helder heeft overgebracht op verschillende niveaus binnen een organisatie.
  • Probleemoplossend vermogen: Geef een voorbeeld van een situatie waarin u een onverwacht knelpunt heeft opgelost binnen een facilitair project.
  • Resultaatgerichte, dienstverlenende en flexibele instelling;

Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 19 mei 2025 tussen 09:00 uur en 11:00 uur en tussen 13:00 uur en 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 15 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 13 mei 2025, 12:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.