Projectleider Gebiedsontwikkeling (team Projectbureau)

Aanvraagnummer: 9206
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 24-04-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdracht
Voor het Projectbureau binnen het domein Fysieke Leefomgeving zoeken wij een ervaren Projectleider Gebiedsontwikkeling. In deze rol ben je integraal verantwoordelijk voor de realisatie van complexe projecten op het gebied van woningbouw, infrastructuur, bedrijventerreinen en maatschappelijke voorzieningen zoals onderwijsprojecten. Je werkt binnen een bestuurlijke driehoek met een Bestuurlijk Opdrachtgever, Ambtelijk Opdrachtgever en Projectleider. De projecten dragen bij aan de lokale economie, het sociale domein en het voorzieningenniveau van de gemeente.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Leidinggeven aan de realisatie van complexe gebiedsontwikkelingsprojecten.
- Samenstellen en aansturen van een multidisciplinair projectteam.
- Afstemming met opdrachtgevers over opzet, inhoud en besluitvorming van projecten, inclusief rapportage over GROTIK-aspecten (Geld, Risico's, Organisatie, Tijd, Informatie, Kwaliteit).
- Opstellen en afhandelen van bestuurlijke beslisdocumenten en informeren van het college van B&W en de gemeenteraad.
- Functioneel leidinggeven aan een integraal projectteam.
- Beheren van projectbudgetten en verzorgen van financiële afwikkeling.
- Onderhandelen met marktpartijen en participatie organiseren met inwoners en stakeholders.
- Uitvoeren van juridische procedures en afsluiten van overeenkomsten.
Gewenst resultaat:
- Effectieve en efficiënte realisatie van gebiedsontwikkelingsprojecten volgens planning en budget.
- Draagvlak bij stakeholders en een goed functionerend projectteam.
- Heldere besluitvorming door tijdige en correcte bestuurlijke besluitvormingsdocumenten.
- Juridisch correcte en financieel verantwoorde projectafspraken en overeenkomsten.
- Structurele bijdrage aan de woon- en economische ontwikkeling van de gemeente.
Vereisten
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het aansturen van ontwikkelteams, projectteams in de rol van directeur / projectleider voor complexe projecten (duidelijk benoemd in het CV);
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in samenwerking met- of voor een gemeentelijke instelling binnen het fysieke domein;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op directieniveau ontwikkelbedrijf, gebiedsontwikkeling.
Gunningscriteria
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het voorbereiden, uitvoeren en resultaatgericht leiden van projecten in het fysieke domein als projectleider civiel in contact met inwoners, woningbouw, het bestuur en partners (50 punten);
6. Aantoonbaar afgeronde opleiding in de richting van planologie/ project- en/of locatieontwikkeling/civiele techniek (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van de RAW bestekken, UAV en/of MS Project (30 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Besluitvaardig en daadkrachtig;
- Gestructureerd, ordentelijk projectmanagement;
- Snel toepasselijke wetgeving (o.m. Omgevingswet, Wnb) eigen kunnen maken;
- Samenwerken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 24 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.