Fraud Blocker Projectleider Geo-basisregistraties - Freelance Opdrachten

Projectleider Geo-basisregistraties

Logo van gemeente waterland met gestileerde blauwe letters "w" en "m" met daaronder watergolfmotief.

Aanvraagnummer: 3040
Organisatie: Gemeente Waterland
Locatie: Waterland
Uren per week: 24 tot 28 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 05-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De gemeente Waterland telt ruim 17.000 inwoners en bestaat uit de kernen Broek in Waterland, Ilpendam, Katwoude, Marken, Monnickendam, Overleek, Purmer, Uitdam, Watergang en Zuiderwoude. Waterland wordt gekenmerkt door een combinatie van authentieke kernen met hoogwaardige cultuurhistorische achtergrond, afgewisseld met een groen en open landschap met een bijzonder veenweidegebied. De naam Waterland verwijst naar de vele waterrijke gebieden, en de ligging aan de Gouwzee en het Markermeer. De ligging van Waterland nabij Amsterdam is economisch, recreatief en toeristisch aantrekkelijk. De combinatie van die factoren wordt ook wel gezien als ‘het Waterlandse goud’.


Opdracht

De gemeente Waterland scoort onvoldoende op de kwaliteit van haar geo-basisregistraties: BAG, BGT, BRO (=hierna registraties). De onvoldoende beoordeling is gebaseerd op de uitkomst van de kwaliteitsmeting van de ENSIA zelfevaluatie uit 2022. De gemeente wil uiterlijk 2026 minimaal een voldoende scoren en behouden op haar registraties. Om te komen tot een duurzame oplossing voor de komende jaren is het project Geo-basisregistraties gestart. Voor het realiseren van het project geo-basisregistraties hebben we een projectleider met GEO specialisatie nodig die de volgende twee fases uitvoert:

Fase 1 Analyse van de huidige situatie

Het doel van deze fase is het inzichtelijk krijgen van het probleem: waarom lukt het de gemeente niet om de datakwaliteit van de Geo-informatiestromen op een minimaal voldoende niveau te hebben en te houden? Deze analyse wordt gedaan aan hand van minimaal de volgende vragen:

  1. Hoe zijn de interne en externe processen en organisatiestructuur ingericht?
  2. Hoe verlopen deze processen in de praktijk?
  3. Welke systemen gebruiken we? Werken deze systeem optimaal?
  4. Wat is de huidige kennis van wet- en regelgeving over Geo-basisregistraties?

Resultaat van deze fase is: een rapportage van de huidige situatie vastgesteld door de ambtelijk opdrachtgever.

Fase 2 Uitvoeringsplan opstellen

Aan de hand van de analyse van de huidige situatie en de te behalen resultaten stel je een uitvoeringsplan op. In dit plan wordt beschreven welke acties de gemeente moet ondernemen op de korte en lange termijn om de gewenste situatie te realiseren: processen, organisatie, inhoudelijk, middelen, samenwerking en dergelijke. In dit uitvoeringsplan wordt ook een concreet voorstel gedaan over de fasering van de invoering (prioritering), benodigde capaciteit en budget, planning en hoe we tussentijds gaan evalueren. Een uitvoeringsplan kent een begin en een eind. Het is belangrijk dat we na oplevering van het uitvoeringsplan, ons continu blijven verbeteren. Op deze wijze kunnen we goed inspelen op de wettelijke en maatschappelijke veranderingen. In het uitvoeringsplan dient ook een voorstel te worden gedaan hoe we dit het beste kunnen inrichten. Hiervoor nemen we als uitgangspunt het Plan, Do, Check, Act model (PDCA-model).

Resultaat: uitvoeringsplan vastgesteld door de ambtelijke opdrachtgever

Gedurende de looptijd van de opdracht draag je je kennis over Geo-registraties over aan de bestaande organisatie.


Vereisten / knock-out criteria

  1. Afgeronde opleiding op minimaal Hbo bachelor niveau;
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeentelijke organisatie;
  3. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiele telefoon.


Gunningscriteria

(wensen) te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar op het gebied van Geo-basisregistraties (50 punten);
  2. Aantoonbare werkervaring als projectleider met het ingebruikname van het PDCA-model (motiveer duidelijk dit antwoord)(50 punten).

Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal


Functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenerbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 8 augustus 2024 tussen 13.00 en 16.00. We willen je vragen rekening te houden met dit tijdslot. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.