Fraud Blocker Projectleider huisvesting Houten Hub en huisvesting - ZZP

Projectleider huisvesting Houten Hub en huisvesting

Logo van de gemeente Houten, met aan de rechterkant de tekst gemeente houten in blauw met aan de rechterkant een gestileerd kroonmotief in geel en blauw.

Aanvraagnummer: 3640
Organisatie: Gemeente Houten
Locatie: Houten
Uren per week: 32 uur
Tarief: €120 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 12-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Opgave
De gemeente Houten moet de komende jaren via verschillende sporen verschillende doelgroepen nieuwkomers opvangen. De huidige ambtelijke capaciteit is hiervoor onvoldoende en het vraagt om een integrale aanpak waarbij verschillende zoekrichtingen in samenhang worden bekeken.

De opvang van nieuwkomers in Nederland bestaat uit grofweg drie doelgroepen/stromingen:

  1. De opvang van Oekraïense ontheemden;
  2. De huisvesting van statushouders (inclusief Alleenstaande Minderjarige Vluchtelingen (AMV’ers) met een status);
  3. De opvang van asielzoekers (inclusief AMV’ers zonder een status).

De gemeente Houten heeft voor de komende twee jaar een opvangopgave van 344 asielzoekers, waaronder 29 Alleenstaande Minderjarige Vluchtelingen (AMV’ers). De gemeente Houten heeft een plan voorbereid voor de tijdelijke huisvesting van 175 asielzoekers, 150 spoedzoekers en drie maatschappelijke organisaties. Dit plan, de Houten Hub, heeft veel onrust en zorgen onder bewoners in Houten veroorzaakt. Er ligt een projectplan voor de realisatie van de Houten Hub.

De projectleider richt zich op de verdere invulling, aansturing en realisatie van Houten Hub en de opgave voor de huisvesting van nieuwkomers als totaal. Daarnaast participatie en actieve deelname aan het coördinatieteam om te sturen op de samenhang tussen de drie groepen nieuwkomers. En op communicatie met de inwoners van Houten gericht op het waar mogelijk wegnemen van zorgen en adresseren van uitdagingen.

Opdracht
Als projectleider Houten Hub en huisvesting nieuwkomers houd je je bezig met:

Deelname/actieve rol in het coördinatieteam:

  • (Mede) opleveren kaderstellend document opvang vluchtelingen (integraal beleidsplan met uitgangspunten voor geïntegreerde aanpak van de drie doelgroepen voor de komende jaren).
  • frequente afstemming met de ambtelijk opdrachtgever en bestuurlijk opdrachtgevers (minimaal 1 keer per 6 weken).

Vanuit rol projectleider Houten Hub:

  • Actieve rol als projectleider Houten Hub gericht op uitwerking en realisatie van de door de raad aangeduide locatie voor de opvang op basis van het projectplan
  • Afstemming met provincie over de ontheffingsaanvraag Houten Hub
  • Het aansturen van de projectgroep Houten Hub (met ook COA/verantwoordelijk huisvesting asielzoekers en Woonin/verantwoordelijk huisvesting spoedzoekers)
  • Het voorbereiden van de aanbesteding van de huisvesting voor de drie maatschappelijke organisaties en het bouw- en woonrijp maken (gemeente verantwoordelijk)
  • Financiële bewaking en aansturing van het project

Vanuit de rol projectleider huisvesting nieuwkomers:

  • Opstarten voorbereiding die leidt tot huisvestingsmogelijkheden op andere locaties
  • Aansturing projectgroep om te komen tot realisatie

In deze projectleidersrol heb je zowel contacten met externen (ontwikkelaars, adviseurs, samenwerkingspartners) als internen (bestuur, directie, teammanagers, programmamanagers, gebiedsmanagers, specialistische adviseurs).

Belangrijk is dat de projectleider zelfstandig de afstemming met / advisering aan het bestuur (portefeuillehouder, college en gemeenteraad) kan vormgeven. Ervaring met projectmatig werken is een pre.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Een afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met projectleiding/management in gebiedsontwikkeling binnen een gemeente;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een politiek bestuurlijke context (overheidsorganisatie of aantoonbare advisering aan een overheidsorganisatie in dossiers met politiek-bestuurlijke relevantie).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider van een opgave/ontwikkeling binnen een gemeente; (30 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met participatieprocessen, bij voorkeur met betrekking tot opvang, binnen een gemeente; (25 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met complexe bestuurlijke en maatschappelijk gevoelige processen waarbij verschillende overheden betrokken zijn (licht dit toe aan de hand van een voorbeeld); (35 punten)
8. Uurtarief maximaal €120,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (10 punten).

Competenties:

Communicatie
- Je bent gericht op verbinden, samenwerken en communiceren;
- Je hebt ervaring met communicatie en participatie bij complexe gebiedsontwikkelingen;
-Je legt snel (nieuwe) contacten, hebt een goed netwerk, en je kunt goed onderhandelen

Managementvaardigheden
- Je kunt moeiteloos schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau binnen de gebiedsontwikkeling;
- Je bent een integraal denker en werker, die de verschillende belangen snel en goed in kaart kan brengen en afwegen;
- Je bent omgevingsbewust en hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen, je hebt ervaring met het omgaan met maatschappelijke weerstand

Oplossingsgericht
- Je bent erop gefocust hoe dingen mogelijk gemaakt kunnen worden en resultaten kunnen worden geboekt.

Plannen en organiseren
- Je kunt daarbij goed overzicht houden over het eigen werkpakket met een veelheid aan grote en kleine taken en belangen, waarin zich doorlopend nieuwe wendingen voordoen

Beoordeling 
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de bovengenoemde “gunningscriteria”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja (in overleg)

Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 17 september 2024 in de ochtend tussen 09:00 en 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 12 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.