Projectleider ICT

Logo van de gemeente Pijnacker-nootdorp, met in elkaar verweven blauwe linten die een gestileerde 'p' en 'n' vormen naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 3372
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 8-12 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 10-09-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 26-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. De komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.


Opdracht

- Het realiseren van de onderstaande projecten in afstemming met het Architectuurteam;
- Het realiseren van de onderstaande projecten in afstemming met onze eerste- en tweedelijns medewerkers, de eventuele externe ICT-specialisten en het project ‘Aanbesteding Datacenterconcept';
- Je zult je als technisch projectleider richten op de volgende (deel)projecten:
- Oracle Implementatie bij eventuele nieuwe leverancier (uitbesteed bij leverancier);
- Implementatie Zero Trust;
- Aanbesteding/vervanging hardware (Servers) en data lijnen;
- Centric aanbesteding/Upgrade Centric 2022/Start Citrix uitfasering;
- ICT projectleider ICT gedeelte van fysieke beveiliging (Sloten en dergelijke);
- Start met migratie van Fileshare’s naar Sharepoint.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Uiterlijk beschikbaar per 10 september 2024 voor 8-12 uur per week inzetbaar gedurende een periode van 6 maanden met eventuele optie op verlenging.
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
4. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
5. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen technisch / ICT werkgebied.


Gunningscriteria (weging)

7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als technisch projectleider (30 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar binnen gemeentelijke ICT-omgevingen (30 punten);
9. Aantoonbare (migratie) werkervaring met de volgende systemen (benoem duidelijk met welke systemen ervaring is, 5 punten per systeem, maximaal 30 punten);
a. Fortinet producten;
b. Oracle, WLS;
c. Windows 11;
d. Office365;
e. Citrix en Centric applicaties.
10. Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 4 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.