Aanvraagnummer: 5252
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 2-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Purmerend, met name het team ICT, is volop in ontwikkeling. We willen weten wat er in de stad speelt en in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Het team ICT bestaat uit 40 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties optimaal werken. Door de groei van de stad en organisatie breiden onze aandachtsgebieden en uitdagingen zich uit.
Opdracht
We zoeken een enthousiaste en ervaren projectleider ICT. Samen met de andere projectleiders werk je aan projecten uit het projectportfolio. De projecten zijn een mix van het oplossen van businessvraagstukken en de implementatie of wijzigingen van software.
Je krijgt energie van het gelijktijdig aansturen van meerdere projecten. Een voorbeeld is de implementatie van een afval- en planningssysteem. Ons ICT-landschap verandert continu, zodat we ook projecten uitvoeren voor de optimalisatie van netwerk en infrastructuur.
Je richt de projectorganisatie in, zorgt dat de juiste disciplines worden betrokken, stelt plannen op en bewaakt scope, tijd, geld en kwaliteit. Je houdt overzicht, stuurt bij waar nodig en vermijdt technisch inhoudelijke discussies. Je rapporteert over risico’s en zorgt voor een zorgvuldige overdracht aan de beheerorganisatie.
Jij
- Leidt en stuurt ICT-projecten;
- Richt een passende projectorganisatie in;
- Werkt volgens het projectenproces samen met andere disciplines;
- Geeft advies over de uitvoering van het project;
- Zorgt voor efficiënte inzet van middelen;
- Rapporteert maandelijks over voortgang aan betrokkenen;
- Escaleert issues tijdig;
- Evalueert projectuitvoering en draagt verbeteringen aan.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar in projectmanagement.
Gunningscriteria
3. Minimaal 2 jaar werkervaring binnen een gemeente (35 punten);
4. Minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider/projectmanager ICT (25 punten);
5. Afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in bedrijfskunde, ICT (15 punten);
6. Kandidaten geven een korte persoonlijke motivatie (25 punten).
Competenties
- Je bent gedreven, resultaatgericht en ziet kansen en oplossingen.
- Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en kunt schakelen tussen verschillende organisatieniveaus.
- Je kunt collega’s positief coachen, ondersteunen en overtuigen.
- Je bent een verbinder tussen ICT en klantdomeinen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 11, verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op maandag tot en met vrijdag. Thuiswerken is mogelijk als het werk dit toelaat.
Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 17 december 2024. Kandidaten krijgen op 10 december bericht. Overige kandidaten worden later geïnformeerd.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Bij terbeschikkingstelling van personeel, moet opdrachtnemer geregistreerd zijn conform Waadi.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. De kandidaat moet een mobiele telefoon en laptop/iPad meenemen.
- Er worden geen parkeerkosten en reiskosten vergoed. Het uurtarief is inclusief alle kosten.
Reactietermijn
De reactietermijn duurt tot maandag 2 december 2024, 9:00 uur.