Fraud Blocker Projectleider ICT | Gemeente Montfoort | Freelance Opdracht

Ontvang dagelijkse opdrachten mail

Projectleider ICT

Logo van de gemeente Montfoort met een wapen met centraal schild geflankeerd door twee leeuwen met daarboven een kroon.

Aanvraagnummer: 7676
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Montfoort
Locatie: Montfoort
Uren per week: 18 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 14-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzpā€™er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzpā€™er uit te voeren. Zzpā€™ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzpā€™er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ā€˜opmerkingenā€™ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.    

Organisatie onderdeel
ā€œGemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zoā€™n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.

Gemeente Montfoort is ā€˜gewoon bijzonder en bijzonder gewoonā€™. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collegaā€™s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.

De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoƶrdinatoren.ā€œ

Opdracht
Je voert namens de gemeente Montfoort ICT-projecten uit waarbij je de verantwoording hebt over het gehele project; van opstartfase tot en met de overdracht aan de beheerorganisatie en de adoptie door de organisatie.

Projecten waar je mee aan de slag gaat zijn de implementatie van de Digitale Handtekening binnen de werkprocessen van de gemeente Montfoort, de aanschaf en implementatie van een oplossing voor het publiceren van WOO (Wet Open Overheid) verzoeken en ISMS (Information Security Management System) Tool.

Digitale ondertekening:
Voor de digitale ondertekening is de technische basis gelegd. Jouw taak wordt het om de digitale handtekening daadwerkelijk onderdeel te maken van onze werkprocessen. Hierbij werk je nauw samen met de juristen en de zaaksysteem applicatiebeheerders waarmee je een projectplan opstelt om de digitale ondertekening gefaseerd te implementeren. Een onderdeel is de implementatie van de digitale handtekening in het bestuurlijke besluitvormingsproces. Daarnaast zorg je ervoor dat applicatiebeheer van de digitale handtekening geborgd is bij het team Processen en Gegevens.

Publiceren van WOO verzoeken:
Er wordt van je gevraagd dat je onderzoekt welke bestaande oplossing binnen de gemeente Montfoort het meest geschikt is voor het publiceren van WOO verzoeken. In het onderzoek hou je rekening met zaken als lage beheerlast, efficiƫnte bedrijfsvoering Ʃn een goede dienstverlening.

Het onderzoek zal opgevolgd worden met het implementeren van de oplossing waarbij je de verantwoordelijkheid hebt om het project vanaf de opstartfase tot en met de overdracht aan de beheerorganisatie en de adoptie te begeleiden.

Tool voor risicobeheersing NIS2 en intern controleproces:
Er wordt een Gap analyse uitgevoerd op NIS2. De uitkomsten hiervan willen we borgen in een ISMS systeem. Zoek uit welke applicatie met een lage beheerslast organisatiebreed efficiƫnt gebruikt kan worden. Hier zal naast Informatieveiligheid ook interne controles een plek moeten krijgen.

Als projectleider werk je samen in verschillende teams en kan je op verschillende niveaus meepraten. Je bent zelfstandig en neemt zelf het initiatief. Wij vragen voor deze opdracht aantoonbare ervaring met het uitvoeren van complexe projecten waarbij je de verantwoording hebt over de totale oplevering.  

Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als projectleider ict in de afgelopen 5 jaar;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
4. ā€˜Bring your own deviceā€™ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.  

Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring bij een kleine gemeente, met minder dan 25.000 inwoners (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten)
6. Kandidaat is bereid om 18 uur per week op locatie te werken (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider ict (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met ISMS (Information Security Management System) tools (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Aantoonbare ervaring in (ICT) projecten (Hbo-niveau);
- Aantoonbare werkervaring binnen de (gemeentelijke) overheid;
- Communicatief vaardig op alle niveaus in de organisatie;
- Ervaring bij een kleine gemeente heeft onze voorkeur.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 paginaā€™s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma ā€“ Di ā€“ Wo ā€“ Do ā€“ Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 maart 2025 van 09.30 uur tot 11.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 14 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.