Aanvraagnummer: 4225
Organisatie: Gemeente Schagen
Locatie: Gemeente Schagen
Uren per week: 16 per week
Tarief: €80 - €110 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 1-11-2024
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 17-10-2024 17:00
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
Voor het taakveld vastgoed en grondzaken van de gemeente Schagen zijn we op zoek naar een projectleider "implementatie vastgoedbeheersysteem/grip op vastgoed”.
De gemeentelijke vastgoedportefeuille, bestaande uit ca. 150 ha (niet openbare) grond en ca. 65 gebouwen, vraagt al enige jaren aandacht. Bij onderzoeken is geconstateerd dat er meer overzicht en inzicht in de vastgoedportefeuille nodig is en dat de informatievoorziening en het inzicht in beleid verbetert kan worden. Met het oog hierop is het project “grip op vastgoed” gestart.
De aanschaf en implementatie van een vastgoedbeheersysteem is een van de onderdelen van het project. Hierdoor dient onder meer de doelstelling bereikt te worden dat vastgoedinformatie integraal en eenduidig inzichtelijk wordt zodat er gestuurd kan worden op portefeuilleniveau en op objectniveau. Inmiddels is de keuze gemaakt voor een nieuw systeem. De begeleiding van de implementatie van het nieuw systeem is één van de belangrijkste taken voor de projectleider.
Overige doelstellingen van dit project zijn o.a.:
- Verkrijgen van inzicht in opbrengsten, kosten, risico’s en beheersmaatregelen voor college van B&W en gemeenteraad.
- Rechtmatige verhuur en (uitgifte) van gemeentelijk vastgoed conform de ABBB en in overeenstemming met de Wet Markt en overheid;
- Opstellen van werkprocessen;
- Wegwerken “achterstallig onderhoud”. Voor alle objecten waar geen contract voor aanwezig is moet een contract worden opgesteld of achterhaald.
Werkzaamheden
- je bent verantwoordelijk voor het integrale project “grip op vastgoed”
- j e bent voorzitter van de projectgroep die regelmatig bijeenkomt
- je maakt deel uit van de stuurgroep die toeziet op de voorgang van het project.
Organisatie
Het taakveld vastgoed en grondzaken maakt deel uit van het team ruimtelijke ontwikkeling. Er wordt gewerkt met assetmanagers die ieder een deel van de portefeuille beheren. Aan de assetmanagers zijn medewerkers gekoppeld die zich bezig houden met het onderhoud en het administratieve deel van het beheer van vastgoed. Verder bestaat het team uit een jurist, locatie beheerder Oekrainers en een portefeuillemanager
Kandidaatomschrijving
Van de kandidaat vragen wij
- ervaring met de implementatie van software
- kennis van informatiemanagement (pre voor kennis van vastgoeddata) en aantoonbare affiniteit met ICT
- vakinhoudelijke vastgoedkennis
- minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol bij de overheid waarvan minimaal 3 jaar bij een gemeente
- inzicht in ambtelijke, bestuurlijke, politieke en maatschappelijke verhoudingen
- een verbinder tussen de zakelijke kant van het vastgoed en de maatschappelijke opgave die de portefeuille met zich mee brengt
- beschikken over een academisch denk- en werkniveau
- in staat zijn om processen te implementeren en aan te sturen
- 2 relevante referenties te overleggen, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer
- 2 (delen van) dagen per week aanwezig op kantoor in Schagen in ieder geval op dinsdag.
Gevraagde competenties
- verbinder
- bestuurlijke sensitiviteit
- flexibel
- klantgericht
Eisen
Referentie vereist
Gunningscriteria
Werkervaring
Werkervaring
Interview