Aanvraagnummer: 7019
Organisatie: Gemeente Zwartewaterland
Locatie: Hasselt
Uren per week: 28 uur
Tarief: €75 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 17-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.
Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard.
Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.
Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen
Opdracht
We zijn op zoek naar een tijdelijke projectleider. Je realiseert samen met collega’s een nieuwe website vanaf het programma van eisen en publicatie van aanbesteding tot en met implementatie van de nieuwe website (inrichting, content, design en techniek). Ook maak je een opzet voor een beheerorganisatie voor de website.
Wat ga je doen?
- Het opzetten van een projectstructuur voor de implementatie van de nieuwe website. Je coördineert het totale project. Daarbij stuur je het projectteam Nieuwe website aan. Je bent verantwoordelijk voor het opleveren van alle facetten van de nieuwe website: opzet, inrichting, design en content.
- Opzetten, aansturen, coördineren en afhandelen van de aanbesteding vanaf het moment van publicatie samen met de projectgroep van de gemeente.
- Je bent contactpersoon voor de betrokken interne teams, zoals Communicatie, Informatiemanagement, Burgerzaken, KCC en rest van de organisatie.
- Je zorgt dat de nieuwe website voldoet aan alle wettelijk eisen zoals de AVG, digitale toegankelijkheid (Wdo), SDG en Woo.
- Je bent aanspreekpunt voor de nieuwe leverancier. Je bent tijdens de implementatie de verbindende factor tussen leverancier en interne organisatie en ziet erop toe dat er geleverd wordt volgens contract.
- Je organiseert en begeleidt de implementatie van het CMS, de gemeentelijke website met productinformatie inclusief koppelingen voor een livegang per 1-12-2025.
- Je begeleidt en stuurt de projectmedewerkers.
- Je coördineert het herzien en herindelen van de content en begeleidt de contentmigratie.
- Je zorgt dat er afspraken zijn over de inhoud van de website.
- Je rapporteert over de voortgang van het project aan opdrachtgever.
- Je verzorgt de interne communicatie over dit project naar de rest van de organisatie.
- Je organiseert opleidingen en trainingen voor gebruik en beheer van de website.
- Je doet een voorstel voor een beheerorganisatie voor de website.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider met het invoeren van (toptaken) websites bij gemeenten;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met aanbestedingen;
4. Aantoonbare kennis van Woo, SDG én AVG;
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het implementeren van websites, e-formulieren én PIP-pagina bij een publieke organisatie;
6. Bekend met monitoringsoftware van Monsido en/of Siteimprove.
Gunningscriteria
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider vernieuwing website (beschrijf separaat en beknopt 1 voorbeeld in de motivatie) (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van websites, e-formulieren en PIP-pagina bij een gemeente (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met digitale toegankelijkheid en het organiseren van togangkelijkheidsonderzoeken (15 punten);
10. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider van projecten voor overheidswebsites en gemeentelijke hoofdwebsites (beschrijf separaat en beknopt 1 voorbeeld in de motivatie) (15 punten);
11. Beschikbaarheid per 3 maart 2025 voor de duur van de opdracht inclusief eventuele verleningen (10 punten);
12. Uurtarief maximaal € 75,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Uitstekende adviesvaardigheden;
- Communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk);
- Resultaatgericht;
- In staat om verwachtingen, behoeften en wensen te vertalen naar de best passende oplossing;
- Je weet een team te sturen en te enthousiasmeren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 februari 2025 van 15.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 17 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.