Projectleider Inclusieagenda

Aanvraagnummer: 14468
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 17-07-2025 09:00
LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
De gemeente Purmerend wil een inclusieve samenleving zijn, waarin iedereen, ongeacht achtergrond, beperking of situatie, volwaardig mee kan doen. Binnen het bredere beleid wordt ingezet op het versterken van inclusie en toegankelijkheid. Om deze ambities concreet te maken, is het noodzakelijk om een gedragen plan van aanpak op te stellen en een inhoudelijk uitgewerkte inclusieagenda inclusief uitvoerings- en financiële paragraaf te ontwikkelen.
Doel van de opdracht De projectleider is verantwoordelijk voor de coördinatie, afstemming en totstandkoming van twee kernproducten:
- Het (afronden van) plan van aanpak:
- Schetst de aanpak, fasering, betrokken stakeholders, communicatiestrategie en planning voor het opstellen van de inclusieagenda.
- Geeft inzicht in benodigde capaciteit, besluitvormingsmomenten en risico’s.
- Biedt een kader voor de totstandkoming van de inclusieagenda.
- De inclusieagenda:
- Biedt een samenhangende visie en concrete doelstellingen op het gebied van inclusie en toegankelijkheid.
- Wordt opgesteld in samenspraak met ervaringsdeskundigen, belangenorganisaties en inwoners(groepen).
- Bevat een uitvoeringsagenda met maatregelen, tijdspad, verantwoordelijken en benodigde inzet.
- Bevat een financiële paragraaf met overzicht van verwachte kosten, inzet van bestaande middelen en financieringsbronnen.
Vereisten
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een overheidsorganisatie;
2. Aantoonbare kennis van inclusie en toegankelijkheid (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan);
3. Aantoonbare werkervaring met procesregie en het vertalen van ideeën en beleid naar de praktijk (benoem duidelijk in het cv);
4. Aantoonbare werkervaring met Politiek-bestuurlijke sensitiviteit (benoem duidelijk in het cv);
5. Aantoonbare werkervaring met verschillende stakeholders (benoem duidelijk in het cv).
Gunningscriteria
6. Aantoonbare kennis van inclusie en toegankelijkheid in het sociaal domein (40 punten)
7. Beschikbaarheid op korte termijn (20 punten);
8. Ervaring met participatieve beleidsontwikkeling en samenwerking met belangenorganisaties (benoem duidelijk in het cv) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met de Wet gelijke behandeling, VN-verdrag Handicap of Lokale Inclusie Agenda’s (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Bestuurlijke sensitiviteit
- Sterk in regie en eigenaarschap
- Resultaatgericht en communicatief sterk
- Kan schakelen op operationeel, tactisch en strategisch niveau
- Vermogen om interne en externe stakeholders te verbinden
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Planning
De fysieke of digitale gesprekken bij de gemeente worden in overleg met de kandidaten ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 17 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.