Projectleider Informatiemanagement Digitaal Platform Kindarrangement

Aanvraagnummer: 11576
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Huizen
Locatie: Huizen
Uren per week: 36 per week
Tarief: 85 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 09-06-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 03-06-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Opdrachtgever
Wij zijn er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren jou om verantwoordelijkheid te nemen voor je werk en je krijgt volop ruimte om jouw talenten te ontdekken, in te zetten en te ontwikkelen. Fouten maken mag; leren en ontwikkelen zijn vanzelfsprekend onderdeel van werken in Huizen. Net als plezier! We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan.
Opdracht
Veel ouders en verzorgers maken onvoldoende gebruik van de beschikbare kindregelingen vanwege versnipperde informatie, complexe aanvraagprocessen en beperkte digitale toegankelijkheid. Gemeenten en overheidsinstanties streven naar een gebruiksvriendelijk en integraal digitaal platform waarin ouders snel inzicht krijgen in beschikbare regelingen, hun geschiktheid kunnen toetsen en eenvoudig aanvragen kunnen indienen. In deze periode ligt de projectopdracht op:
Het ontwikkelen van een digitaal platform (webapplicatie) waarin inwoners:
- Inzicht krijgen in relevante kindregelingen
- Een persoonlijke check kunnen uitvoeren op basis van hun situatie
- Regelingen direct kunnen aanvragen of via een verwijzing in contact komen met de juiste instantie
- Een overzicht hebben van reeds gedane aanvragen en de status daarvan
Daarnaast moet het platform gemeenten de mogelijkheid bieden om:
- Regelingen eenvoudig te beheren en te actualiseren
- Inzicht te krijgen in het gebruik van regelingen
- Koppelingen te maken met interne systemen
In scope:
- Ontwerp en ontwikkeling van de front-end en back-end van het platform
- Gebruikersinterface voor inwoners en gemeentemedewerkers
- Inlogfunctie (DigiD of alternatief)
- API-koppelingen met externe systemen
- Beveiliging en privacy (AVG-conform)
- Hosting en onderhoud voor een afgesproken termijn
- Documentatie en overdracht
Out of scope (tenzij later afgesproken):
- Ontwikkeling van mobiele apps
- Offline informatievoorziening
- Meertalige ondersteuning (behalve Nederlands)
Resultaten / Deliverables
- Werkend digitaal platform (MVP of volwaardig product)
- Ontwerpdocumenten en wireframes
- Beheerdersportaal
- Gebruikershandleidingen
- Testplan en testresultaten
- Opleverrapportage
Randvoorwaarden
- Oplevering binnen 6 maanden na startdatum
- Platform voldoet aan WCAG 2.1 richtlijnen
- Hosting binnen de EU
- Conformiteit met AVG en gemeentelijke security-standaarden
- Herbruikbaarheid van componenten voor andere gemeentelijke regelingen
Vereisten
1. Uiterlijk beschikbaar per 1 juni 2025 voor 36 uur per week;
2. Een aantoonbare afgeronde HBO Bachelor opleiding technische informatica;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Microsoft ontwikkelstack (benoem dit duidelijk in het cv);
Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met software development (20 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met React (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Agile Scrum (15 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met PostgreSQL (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met API driven development (15 punten);
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente (10 punten);
10. Een maximum uurtarief van €85,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon- en werkverkeer (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je hebt goede analytische vaardigheden;
- Je werkt gestructureerd en accuraat;
- Je bent communicatief sterk en weet relaties te onderhouden;
- Je werkt graag samen binnen en buiten het team;
- Je bent een goede match met onze kernwaarden: samenwerken, toegevoegde waarde, energie/werkplezier en resultaatgerichtheid.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is eventueel verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen, in overleg.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 5 juni 2025 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 3 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.