Projectleider informatievoorziening

Logo van Gemeente Roosendaal met groene tekst en een gebogen lijn van rode ovalen aan de linkerkant.

Aanvraagnummer: 12334
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Roosendaal
Locatie: Stadskantoor
Uren per week: 24 per week
Tarief: 105 per uur
Duur van de opdracht: 6,5 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 24-06-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 16-06-2025 15:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Wij zijn Roosendaal
Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video.
Wij hanteren een autonomere werkwijze waar dat kan. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Binnen onze organisatie zijn er echter ook een paar (grotere) groepen of afdelingen waar het (tijdelijk) efficiënter is om met een teamleider te werken. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het resultaat wat je oplevert en verdeel je in overleg de werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.
Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie. Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

 
Jouw opdracht
De gemeente Roosendaal is voor een aantal projecten op zoek is naar tijdelijke versterking. Je gaat deel uitmaken van de groep Informatie en Data Management. Een belangrijke opdracht in deze groep is het applicatielandschap toekomstbestendig te maken. Hieronder vallen bijvoorbeeld de volgende projecten:
-Implementatie van een nieuwe oplossing voor veilig mailen 
- Migratie van diverse on-premise applicaties naar SaaS

In de rol van projectleider ga jij je focussen op de volgende werkzaamheden:
- Traject begeleiden rondom de inkoop en implementatie van een nieuwe ‘veilig mailen’ oplossing bij diverse gemeenten in de regio (waaronder Roosendaal).
- Traject begeleiden rond het verSaaSen van software die nu nog on-premise staat.
- Ondersteunen van de Informatie adviseurs bij al lopende trajecten waar tijdelijke versterking noodzakelijk is.
- Adviseren van stakeholders omtrent belangrijke beslispunten tijdens implementatie en de gevolgen van bijbehorende keuzes.
- Begeleiden en faciliteren van de test- en acceptatie procedures.
- Het voorbereiden van stuurgroep vergaderingen (indien van toepassing).
- Je zorgt ervoor dat de werkzaamheden conform de planning worden uitgevoerd en rapporteert hierover aan de informatie adviseurs.

Functie eisen
We zoeken iemand met een positieve en kritische werkhouding, iemand die eigenaarschap toont, verantwoording neemt, proactief is, oog heeft voor plannen en organiseren en mensen met elkaar wil verbinden en inspireren tot het veranderen van hun werkwijzen en het verbeteren van hun prestaties.
- Een afgeronde HBO opleiding Informatica/ Informatiemanagement;
- Aantoonbare relevante werkervaring als projectleider met informatievoorzienings- en ICT-projecten binnen de overheid;
- Ervaring met de implementatie van nieuw software en het begeleiden van de gebruikersorganisatie hierin.
- Ervaring in het werken bij een overheid.
- Een sterke mens- en samenwerkingsgerichtheid, je bent communicatief sterk en je streeft naar verbinding.
- Een ondernemende en praktische instelling waarbij plannen en organiseren jou makkelijk afgaat.

Gezien de aard van de werkzaamheden kan deze aanvraag niet worden ingevuld door een ZZP'er.

Vereisten / Knock-out criteria

  1. De kandidaat heeft aantoonbare specifieke vakkennis van implementatie software binnen de gemeente en migreren van software van on-premise naar SaaS en kennis van leveranciersmanagement.
  2. Het tarief is maximaal 105 euro en is incl. gebruik eigen devices en incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein. Er dient een VOG te worden overlegd of deze dient te worden aangevraagd.
  3. De kandidaat heeft een relevante HBO opleiding in de richting van bedrijfskundige informatica. (blijkt uit CV)
  4. De kandidaat heeft relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein binnen een gemeente / overheid (blijkt uit CV)
  5. Deze opdracht kan, vanwege de aard van de werkzaamheden, niet worden ingevuld door een ZZP'er. Bent u hiermee akkoord ?
  6. Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  7. De kandidaat Beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek): Communicatief vaardig Flexibel Samenwerken Zelfstandig Resultaatgericht
  8. Het overleggen van een VOG voor een vergelijkbare functie, niet ouder dan 2 maanden, is een vereiste.

Gunningscriteria / Wensen
  1. De kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring (blijkt uit CV) 1 tot 3 jaar--> 2 punten 3 tot 5 jaar --> 5 punten


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.