Projectleider ingenieursbureau

Logo van gemeente de ronde venen met een gestileerde groene en blauwgroen sneeuwvlok naast de tekst.

Aanvraagnummer: 9731
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente De Ronde Venen
Locatie: Mijdrecht
Uren per week: 36 uur
Tarief: 85 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 14-05-2025 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

De opdracht
Voor de tijdelijke vervanging van een collega zoeken wij een hands-on, strategisch én uitvoerend ingestelde Assetbeheerder Grondstoffen en Afvalbrengstation. In deze rol geef je sturing aan diverse lopende beleids- en beheeronderwerpen op het gebied van grondstoffen, afvalinzameling en afvalbrengstations. Je vertegenwoordigt de gemeente richting samenwerkingspartners zoals AVU en draagt bij aan besluitvormingstrajecten richting college en raad.

De komende periode staan er verschillende belangrijke dossiers en besluitvormingsmomenten gepland, zoals de definitieve keuze voor de inzamelaar 2027, de evaluatie van afvalbrengstations en uitwerking van scenario’s, participatie in AVU-overleggen, en het vormgeven van toekomstig beleid voor afval en circulariteit.

  • Coördinatie en inhoudelijke uitwerking van het onderzoek en scenario’s voor toekomstige afvalbrengstations.
  • Begeleiding en voorbereiding van college- en raadsvoorstellen, waaronder:
    • AVU begroting 2026 + jaarrekening 2024
    • Besluitvorming afvalinzameling 2027
    • Beleidsstukken m.b.t. afval 2027 en verder
    • Verordening afvalstoffenheffing 2026
    • Uitvoeringsbesluit afval
  • Afstemming met interne teams zoals BOR, juridische zaken, financiën en control (m.b.t. nieuwbouw en afvalbeleid) en deelname aan diverse overleggen zoals:
    • AVU bestuurlijk en ambtelijk overleg
    • Benchmarkbijeenkomst, Clean-up Dag, en kwartaaloverleggen met inzamelaars
  • Vertegenwoordiging van de gemeente binnen regionale samenwerkingen (o.a. AVU)
  • Signaleren van kansen en knelpunten in het afvalbeleid en het doen van verbetervoorstellen
  • Behandeling van binnenkomende verzoeken en meldingen m.b.t. afval(beheer)

Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Ervaring in gemeentelijke of regionale overheidsorganisatie;
3. Ervaring met besluitvormingsprocessen binnen de overheid (college/raad);

Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring met beheren van afvalstromen voor een gemeente in de afgelopen 5 jaar (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met beleidsvraagstukken van een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met begrotingen en beoordeling daarvan(benoem een duidelijk voorbeeld in het cv) (30 punten);
7. De kandidaat is per 22 mei 2025 beschikbaar (10 punten);
8. Uurtarief maximaal € 85,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Communicatief vaardig op zowel bestuurlijk als inwonersniveau
- Datagericht werken
- Zelfstandig en resultaatgericht werken
- Kennis van wet- en regelgeving
- Probleemoplossend vermogen

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 09. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 16 mei 2025 tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 15 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 14 mei, 12:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.