Projectleider interne huisvesting

Logo's van Gemeente De Wolden en Gemeente Hoogeveen met groen en blauw golfmotief onder elk logo.

Aanvraagnummer: 3499
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Uren per week: 20 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Drenthe
Startdatum: Medio September
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 02-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
Je werkt voor de Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO), de ambtelijke organisatie die werkt voor gemeenten De Wolden en Hoogeveen. Bij de SWO werken circa 800 medewerkers verspreid over vier hoofdgebouwen en diverse buitenlocaties. Voor haar interne huisvesting wordt momenteel een visie ontwikkeld op het huisvestingsconcept. Doel van de visie wordt een huisvestingsconcept te ontwikkelen welke faciliterend is aan de nieuw ontwikkelde sturingsfilosofie en de netwerkgedachte van de SWO en richt zich op:

  • een aantrekkelijke werkgever zijn
  • de interne samenwerking bevorderen
  • faciliteren van een gezonde en vitale organisatie

Voor de implementatie van de visie is de SWO op zoek naar een projectleider interne huisvesting. Gestart wordt met fase 1 waarbij gekomen wordt tot een nieuw vlekkenplan, vanuit de netwerkgedachte én de nieuwe teamindeling welke per 1 januari 2025 inwerking gaat treden. Ondertussen wordt gestart met fase 2: de doorontwikkeling van het huisvestingsconcept aan de hand van de ontwikkelde visie.

Als projectleider interne huisvesting heb je de volgende taken:

  • Projectbeheer in de verschillende fasen waarbij je een regiefunctie aanneemt en vanuit opdrachtgeverschap werkzaamheden uitzet naar de externe partijen en interne medewerkers en stuurt op de gevraagde resultaten.
  • Aansturen van de projectgroep huisvesting. Waarbij jij het voortouw neemt in het uitstippelen van de koers.
  • Onderhouden contacten met externe opdrachtnemers, zoals een adviesbureau voor het huisvestingsconcept, de leverancier voor kantoorinrichting en een binnenhuisarchitect.
  • Organiseren van participatietrajecten met medewerkers waarbij je de huisvestingsbehoeften van de verschillende teams/groepen medewerkers in beeld brengt.
  • Het daadwerkelijk huisvestingsplan laten aansluiten op de strategische koers van de SWO én de huisvestingsbehoeften van groepen medewerkers. Je weet de juiste afwegingen hierin te maken.
  • Het creëren van betrokkenheid en draagvlak bij leidinggevenden en medewerkers ten behoeve van de verschillende fasen.
  • Het schijven van voorstellen voor directie en CMT. Je weet de adviezen overtuigend aan hen te presenteren.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider voor een interne huisvestingsopdracht;

Gunningscriteria
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider interne huisvesting; (40 punten);
4. Afgeronde opleiding op HBO bachelor niveau op gebied van facilitair, vastgoed of bouwkunde; (25 punten);
5. Ervaring met het begeleiden van participatietrajecten in een organisatie. (35 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Taak- en resultaatgericht;
- Leidinggeven;
- Coachen en verbinden;
- Tactisch en strategisch inzicht.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria” beoordeeld.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 6 september 2024 tussen 10.00 uur – 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 3 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 2 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.