Projectleider invoering Wdo en Wmebv

Logo van provincie Flevoland met een gestileerde vogel in blauw en groen met de naam ernaast.

Aanvraagnummer: 2092
Organisatie: Provincie Flevoland
Locatie: Provincie Flevoland
Uren per week: 16 per week
Tarief: €115 per uur
Regio: Flevoland
Startdatum: 03-07-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 19-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Provincie Flevoland zet vol in op de digitale transitie. Onderdeel van deze digitale transitie is het thema ‘Informatie Open en Transparant’. De resultaten binnen dit thema zijn randvoorwaardelijk voor de digitale transitie. Het voldoen aan wet- en regelgeving is daarbij vanzelfsprekend essentieel, waarbij voor deze uitvraag specifiek wordt ingezet op compliancy aan de Wet digitale overheid (Wdo) en de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv).

De Wdo heeft als doel het regelen van het veilig en betrouwbaar kunnen inloggen voor Nederlandse burgers en bedrijven bij de (semi-)overheid. De wet stelt daarnaast open standaarden verplicht. Hiermee implementeert Nederland de EU-richtlijn over toegankelijkheid van overheidswebsites en apps. De wet is vanaf 1 juli 2023 van kracht en wordt gefaseerd ingevoerd.

De Wmebv treedt naar verwachting op 1 januari 2025 in werking. Hiermee krijgen inwoners en ondernemers het recht om officiële berichten digitaal aan gemeenten en andere overheidsorganisaties te versturen. De beide wetten hebben een relatie met elkaar en met de Wet open overheid (Woo). Invoering van deze laatste wet loopt al. De voorbereiding van de Wdo is deels gebeurd


Opdracht

Door de Wet Modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv), krijgen inwoners en ondernemers het recht om digitaal met de overheid te communiceren. De overheid is verplicht elektronische kanalen aan te wijzen die burgers en ondernemers daarvoor kunnen gebruiken én moet deze bekend maken. Voor alle diensten geldt dat de papierenweg openblijft, tenzij een specifieke wet anders voorschrijft.

Bij het gebruik van de digitale weg gelden nieuwe waarborgen, zoals notificatie, ontvangstbevestiging en termijnverlenging bij storing. Ook moeten berichten voldoen aan de eisen zoals benoemd zijn in andere informatie wetten zoals de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en de Wet digitale overheid. Deze laatste wet heeft impact op de betrouwbaarheidsniveaus zoals wij die nu hanteren binnen provincie Flevoland.

De opdracht is om het berichtenverkeer van Provincie Flevoland te laten voldoen aan de eisen die staan beschreven in de Wmebv en de berichten te toetsen op het juiste betrouwbaarheidsniveau. Hierbij moet er ook worden voldaan aan de overige wettelijke eisen rondom digitale dienstverlening.

Als projectmanager maak je een projectopdracht, breng je de huidige situatie in kaart, maak je een plan van aanpak en zet je stappen in de implementatie. Dit doe je in samenspraak met de betrokken collega’s binnen de provincie Flevoland.


Minimumeisen/ knock-outcriteria

1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare relevante werkervaring met het implementeren van de Wmebv en de Wdo binnen een organisatie, beschrijf dit aan de hand van een concreet voorbeeld of voorbeelden wat jouw rol en werkzaamheden hierbij waren;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een functie als projectleider op het snijvlak van verandermanagement, informatiemanagement én projectmanagement binnen een overheidsorganisatie, beschrijf dit aan de hand van een concreet voorbeeld of voorbeelden wat jouw rol en werkzaamheden hierbij waren;
4. Een maximum uurtarief van € 115,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)


5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projecten op het gebied van digitale dienstverleningsprocessen voor de overheid (30 punten);
a. Tot 2 jaar aantoonbare werkervaring met projecten op het gebied van digitale dienstverleningsprocessen voor de overheid (0 punten);
b. 3 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projecten op het gebied van digitale dienstverleningsprocessen voor de overheid (15 punten);
c. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projecten op het gebied van digitale dienstverleningsprocessen voor de overheid (30 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider invoering digitale wetgeving bij gemeenten en/of provincies (maximaal aantal te behalen punten 50);
a. Tot 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider invoering digitale wetgeving bij gemeenten en/of provincies (0 punten);
b. 3 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider invoering digitale wetgeving bij gemeenten en/of provincies (25 punten);
c. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider invoering digitale wetgeving bij gemeenten en/of provincies (50 punten);
7. Aantoonbare kennis van informatiewetgeving Wmebv én Wdo (20 punten);
a. Aantoonbare kennis van informatiewetgeving Wmebv én Wdo in 1 project of opdracht (0 punten);
b. Aantoonbaar kennis van informatiewetgeving Wmebv én Wdo in 2-3 projecten of opdrachten (10 punten);
c. Aantoonbare kennis van informatiewetgeving Wmebv én Wdo in minimaal projecten of opdrachten (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Benodigd aantal professionals

1.


Werkdagen

De werkdagen worden in onderling overleg vastgesteld, uiteraard rekening houdend met vakanties en zon- en feestdagen.


Planning en meer informatie


Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 14 juni 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 17 juni 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De gesprekken bij de provincie zijn gepland op woensdag 26 juni 2024 tussen 13.00 uur en 16.00 uur en vinden fysiek plaats in het provinciehuis. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 24 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.