Projectleider nieuwe website

Aanvraagnummer: 14477
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Olst-Wijhe
Locatie: Olst
Uren per week: 8 per week
Tarief: 130 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 18-07-2025 09:00
LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Olst-Wijhe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Olst-Wijhe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.
Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 19.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.
Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?
Opdracht
De gemeente Olst-Wijhe is toe aan een nieuwe website en een nieuw CMS. Hiervoor zoeken we een projectleider nieuwe website. Er is gekozen voor OpenOnline (voor het technisch raamwerk). We zetten in het proces naar de vernieuwde website en in het onderhoud maximaal in op het gebruik van AI.
Je bent verantwoordelijk voor het aansturen van het ontwerp en de bouw van een nieuwe website, inclusief de producten en diensten catalogus (PDC) en online formulieren. Binnen dit traject ben je verantwoordelijk voor de contacten met ons webteam, de informatiemanagers, ICT inhoudelijk belanghebbenden en contacten met Dimpact. Je voert de regie over de planning en de voortgang en ziet toe op tijdige en volledige levering van ontwerp, development en implementatie met oog voor de wensen en behoeften van zowel de organisatie als bezoekers. Het eindresultaat is een door de organisatie geaccepteerde werkende en geteste website.
Wat ga je doen?
- Je coördineert het totale project en stuurt het door jou op te richten projectteam nieuwe website aan.
- Je houdt je bezig met alle facetten van de nieuwe website: opzet, inrichting, design, content en techniek.
- Je vertaalt de algemene communicatiestrategie en individuele projectdoelen naar onze online dienstverleningskanalen.
- Je begeleidt en stuurt de projectmedewerkers.
- Je rapporteert over de voortgang van het project aan de opdrachtgever.
- Je verzorgt de interne communicatie over dit project;
- De nieuwe website moet voldoen aan alle wettelijke eisen (o.a. AVG, digitale toegankelijkheid, SDG, WMEBV, WEP, Archiefwet en WOO).
- Je draagt zorg voor de planning en afstemming met opdrachtgevers
- Je brengt de stakeholders in kaart en bouwt een relatienetwerk op.
Wat lever je op?
- Een nieuwe toekomstgerichte website, optimaal ondersteund en tot stand gekomen door AI;
- Beheersdocument van/over de website
Vereisten
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider op ICT-gebied binnen een gemeentelijke instelling;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inventariseren van wensen en eisen voor websites, en met het aansturen van ontwerp, bouw en implementatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
5. Aantoonbare werkervaringin de afgelopen 8jaar van het implementeren van gemeentelijke websites, e-formulieren én PIP-pagina's inclusief koppelingen met o.a. zaaksysteem (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
6. Een maximum uurtarief van €130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten
Gunningscriteria
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider binnen gemeentelijke ICT-projecten (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke websites en producten- en dienstencatalogus (PDC) (20 punten);;
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met aansturen van ontwerp, bouw en implementatie van websites inclusief koppelingen met zaaksystemen (10 punten)..
10. Aantoonbare werkervaring met AVG, toegankelijkheid, SDG, WMEBV, WEP, Archiefwet, én WOO (40 punten);
a. Aantoonbare werkervaring met alle relevante wetgevingen beschreven (40 punten);
b. Aantoonbare werkervaring met 5-6 relevante wetgevingen (30 punten);
c. Aantoonbare werkervaring met 3-4 relevante wetgevingen (20 punten);
d. Aantoonbare werkervaring met 2 relevante wetgevingen (10 punten);
e. Aantoonbare werkervaring met 1 relevante wetgeving (5 punten);
f. Geen antoonbare werkervaring met een wetgeving beschreven (0 punten).
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare =werkervaring in de afgelopen 8 jaar met aansturen van ontwerp, bouw en implementatie van websites inclusief koppelingen met zaaksystemen (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Teamspeler
- Communicatief
- Proactieve houding
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 18 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.