Aanvraagnummer: 3699
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 24-32 uur
Tarief: €120 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 23-09-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Het college van BenW van Gooise Meren neemt haar verantwoordelijkheid in het opvangen van asielzoekers in ons land. Niet alleen vanuit de taakstelling (Gooise Meren moet 389 asielzoekers opvangen), ook vanuit de humane gedachte dat we deze mensen onderdak willen bieden, zodat ze niet op straat hoeven te slapen. Momenteel wordt er gewerkt aan het realiseren van een locatie voor noodopvang voor maximaal 150 asielzoekers. Verwacht wordt dat opening hiervan eind oktober zal plaatsvinden. Daarnaast vindt nog locatieonderzoek plaats. Zodra er een locatie gevonden is, wordt daarvoor een nieuw project opgestart.
Jouw rol
Als overall projectleider ben jij verantwoordelijk voor het aansturen en coördineren van de verschillende deelprojecten die tezamen de opening van noodopvanglocatie mogelijk maken. Het gaat daarbij om:
- Veiligheidsplan;
- Communicatie;
- Bestuursovereenkomst;
- Vergunningen;
- Onderwijs en ketensamenwerking.
Samen met de deelprojectleiders en de projectteams sta je aan de lat om de resultaten te behalen. Vanwege de grote politieke en maatschappelijke gevoeligheid, vraagt dit om een nauwe samenwerking met de betrokken bestuurders. Het gaat in eerste instantie om een periode van 2 maanden voor vervanging tijdens verlof van de interne projectleider maar mogelijk voor langer.
Een veiligheidsplan is een belangrijke voorwaarde voor de realisatie van de noodopvang. Hierin staat welke maatregelen het COA en de gemeente nemen en welke afspraken er zijn met andere betrokkenen zoals politie, brandweer en de GGD. Het geeft aan hoe de veiligheid in de breedst mogelijke zin is georganiseerd en wie welke verantwoordelijkheid heeft.
Vereisten / Kock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 23 september 2024 voor 24 uur per week;
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
3. Een maximum uurtarief van € 120,- excl. BTW / Incl. reiskosten woon – werk verkeer;.
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/programmamanager van politiek-bestuurlijke projecten of programma's bij een (semi)overheidsorganisatie.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in de rol van projectleider bij het realiseren van opvanglocaties voor asielzoekers, statushouders of Oekraïners (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met bewonersparticipatie en stakeholder management op bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 10 jaar in het aansturen van politiek-bestuurlijke projecten of programma's binnen een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming binnen een gemeente (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent aantoonbaar proactief in de aanpak van je projecten;
- Je bent stressbestendig;
- Je bent flexibel, verbindend en volhardend;
- Je bent omgevingsbewust en hebt een uitstekend ontwikkelde bestuurlijke antenne en gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;
- Je kunt de verschillende belangen goed inschatten en verwerken in een integraal advies;
- Je kunt strategisch denken en een strategie vertalen in concrete activiteiten en deelprojecten;
- Het creëren van draagvlak en het betrekken van inwoners en externe partijen is voor jou een vanzelfsprekendheid;
- Je stuurt op een prettige manier het projectteam aan en zorgt voor commitment van de projectteamleden;
- Je hebt humor.
Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemd profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemd profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De beste 3 kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat (of kandidaten) die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet(of voldoen) aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 17 september 2024 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 september 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de opdrachtgever te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 36 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega's uit het team (deels) uitvallen.
5. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad.
6. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 16 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Deze uitvraag betreft een specialistische functie, maar door de afwijkende marktomstandigheden is er gekozen voor een kortere reactietermijn.