Fraud Blocker Projectleider Omgevingsplan | Freelance Opdrachten

Projectleider Omgevingsplan

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 6172
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 32 - 36 uur
Tarief: €135 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 20-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 06-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.

In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. Met een oppervlakte van 132,5 km², waarvan 6 km² water, en 8 kernen, is Alphen aan den Rijn uniek gelegen. 

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het prettig werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een flexibele organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met maatschappelijke ontwikkelingen en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
We zoeken een enthousiaste projectleider voor het opstellen van een nieuw omgevingsplan, een van de kerninstrumenten van de Omgevingswet. Als projectleider speel je een cruciale rol in de implementatie van de Omgevingswet en werk je samen met een projectteam aan het nieuwe omgevingsplan voor de gemeente Alphen aan den Rijn: van raamwerk tot definitief plan. Het omgevingsplan wordt gefaseerd opgeleverd en de doelstelling is om de eerste fase in 2025 te voltooien. Deze fase omvat een technische omzetting van bestemmingsplannen naar een omgevingsplan.
Gedurende het project geef je leiding aan het proces, het projectteam en ontwikkel je ook zelf regels. Belangrijk hierbij is dat je integraal werkt, motiveert en de juiste stappen onderneemt op het juiste moment. Je bent zowel juridisch als technisch inhoudelijk sterk (met name op het gebied van software). Je zorgt ervoor dat alle relevante partijen (gemeentelijke organisatie, omgevingsdienst, ketenpartners, gemeentebestuur, inwoners) actief betrokken worden, waarbij je een verbindende rol vervult.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding rechtsgeleerdheid op wo-master niveau;
2. Uiterlijk beschikbaar per 20 januari 2025 voor 32 tot 36 uur per week;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider omgevingsplan bij een gemeente.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van planstructuren, juridische regels in relevante plansoftware gebaseerd op STOP/TPOD-standaarden (Rx.base) en toepasbare regels in regelbeheersoftware. (30 punten)
5. Een maximum uurtarief van € 135,- exclusief BTW, inclusief reiskosten en parkeerkosten. (15 punten)
6. Aantoonbare kennis van participatieprocessen binnen een gemeente. (20 punten)
7. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring binnen het ruimtelijk domein bij een gemeente. (25 punten)
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het trainen en begeleiden van vergunningverleners en adviseurs binnen het ruimtelijk domein. (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties
• Verantwoordelijkheid;
• Resultaatgerichtheid;
• Oordeelsvorming;
• Samenwerken en verbinden binnen en buiten de organisatie;
• Sterke communicatieve vaardigheden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op maandag t/m vrijdag. Hybride werken is mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever vinden plaats op donderdag 9 januari 2025 van 13.30 tot 16.30 uur. Kandidaten ontvangen uiterlijk woensdag 8 januari 2025 bericht. Overige kandidaten krijgen na de gesprekken feedback over de voortgang.

Overige informatie
• De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
• Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient deze geregistreerd te zijn als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Reactietermijn
Reageren kan tot maandag 6 januari 2025, 09.00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

6172 - Projectleider Omgevingsplan