Projectleider onderzoek gemeentelijke schaalvergroting

Aanvraagnummer: 13435
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Zutphen
Locatie: Zutphen
Uren per week: 20 per week
Tarief: 110 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 15-07-2025
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 26-06-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Gemeente Zutphen
Wij zijn gepassioneerd, ondernemend en creatief. We omarmen duurzaamheid en inspiratie, en koesteren ons rijke verleden met trots. Bij ons staat goede dienstverlening centraal. We zijn er voor de Zutphense samenleving en stimuleren de betrokkenheid en samenwerking van onze inwoners.
Werken voor de gemeente Zutphen betekent werken in een prachtige en inspirerende omgeving. We zijn trots op onze historische middeleeuwse binnenstad, de IJssel en de Berkel en talloze vijvers en grachten, de wijken, de parken en het dorp Warnsveld.
Bij een gemeente werk je in een politiek-bestuurlijke omgeving. Dit betekent dat je te maken krijgt met wisselende prioriteiten en samenwerkt met verschillende groepen mensen. Je hebt de taak om zorgvuldig om te gaan met publieke middelen en soms moet je je weg vinden in wat ingewikkelde procedures. Het mooie van dit werk is, dat wat je doet vaak direct bijdraagt aan de Zutphense samenleving.
Zutphen zet in op diversiteit en inclusie. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft, van wie je houdt, wat je fysieke kenmerken zijn, hoe oud je bent, wat je gender is of wat je culturele achtergrond is. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze gemeente!
Opdracht
Als projectleider schaalvergroting bij de gemeente Zutphen leid je het onderzoek naar de bestuurlijke toekomst van de gemeente Zutphen en mogelijke samenwerking met de gemeente Brummen.
Op initiatief van de gemeente Brummen start er een onderzoek naar de mogelijke herindeling van de gemeente Brummen met Zutphen. Dit is voor de gemeenteraad van Zutphen het startsein om -naast dit gezamenlijke onderzoek- ook te onderzoeken welke kansen en risico’s schaalvergroting heeft voor de gemeente Zutphen. Beide onderzoeken resulteren in een eindrapport dat einde van dit jaar aan de gemeenteraad wordt aangeboden.
De bestuursopdracht wordt door de raad vastgesteld in juli. Deze is samen met het gezamenlijke plan van aanpak de leidraad voor dit project.
Je verantwoordelijkheden omvatten
- Voorbereiden van de overleggen van de projectgroep, de bestuursdriehoek, de gesprekken met het college en de fractievoorzitters en het organiseren en begeleiden van (periodieke) raadssessies.
- Deelnemen aan het gezamenlijke overleg met de projectleiders van de gemeente Brummen en Rheden, deelname aan het bestuurlijk overleg van deze drie gemeenten.
- Contact onderhouden met het onderzoeksbureau, begeleiden van het interne proces en bijdragen aan de verschillende producten.
- Het onderzoekstraject wordt afgerond met twee eindrapporten, waarvan één onder onze eigen regie en één onder de regie van de gemeente Brummen. Bij deze twee eindrapporten schrijf je samen met de bestuursadviseur het advies voor de gemeenteraad.
Vereisten
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen telefoon en laptop.
2. Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert.
Gunningscriteria
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider (30 punten).
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeente (15 punten).
5. Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van schaalvergroting/samenwerking tussen één of meerdere organisaties (25 punten).
6. Flexibiliteit per dag en door de looptijd van het project heen: er zijn qua ureninzet piek- en dalweken. De kandidaat moet aannemelijk maken dat die deze flexibiliteit waar kan maken (duidelijk benoemen in het cv) (20 punten).
7. Uurtarief maximaal €110,- inclusief reiskosten woon-werk en exclusief btw (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Luisteren
Doorzettingsvermogen
Tactisch gedrag
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Overtuigen
Besluitvaardigheid
Organiseren
Kritisch
Analyserend vermogen
Plannen en organiseren
Benodigd aantal professionals: 1
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen: Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr.
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning: De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 8 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 3 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 26 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.