Projectleider Openbare Ruimte

Aanvraagnummer: 8727
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 105 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: 3 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 17-04-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hilversum mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hilversum. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
Algemene omschrijving
In de gemeente Hilversum spelen veel projecten op het vlak van binnenstedelijke (gebieds)ontwikkeling. De aanbesteding rondom de herinrichting op de Kerkbrink is bijna rond en daarmee start de uitvoering nog voor de zomer. Dit project kenmerkt zich door een uitdagende fasering en omgevingsaspecten zoals (horeca-)ondernemers, bewoners omleidingen, bereikbaarheid, parallelle werkzaamheden in de directe omgeving (zoals verhuizing bibliotheek) en binnen het project veel werkzaamheden door derden die aangestuurd moeten worden door de directievoerder en aannemer. Naast deze stedelijke ontwikkelingen zijn er ook een aantal vervangingsprojecten in het kader van riolering/weg die opgepakt moeten worden. In de projectorganisatie worden verschillende vakdisciplines samengebracht die gezamenlijk voor realisatie van de opgave zorgen.
Voor de herinrichting van de Kerkbrink is de aanbesteding geweest, als technisch projectleider zorg jij samen met de directievoerder en de projectmanager voor de juiste uitvoering van het bestek. Daarnaast ondersteun jij bij het omgevingsmanagement zoals hierboven beschreven.
Voor de civiele/openbare ruimte projecten zoals voor de vervanging van riolering met daarbij de herinrichting van de straat ben je verantwoordelijk voor de hele scope van het project en zorg je voor het projectplan, pve, participatie, vo/do, bestek en uitvoering. De ontwerpers, werkvoorbereiders en directievoerders zitten ook in het team Voorbereiding & Uitvoering, naast verschillende adviseurs op het gebied van bereikbaarheid, water, riool, duurzaamheid en bodem.
Als projectleider werk je bij het Team Voorbereiding & Uitvoering, nauw samen met de projectmanager van het team projecten. In de projectgroep zitten onder andere de projectmanager, een landschap ontwerper, een verkeerskundig ontwerper en een directievoerder.
Vereisten/ knock-outcriteria te beoordelen door Flextender
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek en/of vergelijkbaar;
3. Maximaal uurtarief van € 105,- exclusief BTW/ inclusief reis- en parkeerkosten woon-werkverkeer;
4. Kandidaat gaat akkoord om minimaal 50% van de werkuren fysiek in Hilversum aanwezig te zijn.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek en/of vergelijkbaar;
3. Maximaal uurtarief van € 105,- exclusief BTW/ inclusief reis- en parkeerkosten woon-werkverkeer;
4. Kandidaat gaat akkoord om minimaal 50% van de werkuren fysiek in Hilversum aanwezig te zijn.
Gunningscriteria
5. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider, waarvan 5 jaar als Projectleider openbare ruimte (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het leiden en realiseren complexe binnenstedelijke projecten (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het leiden en realiseren van integrale openbare ruimte projecten (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente (10 punten);
9. Aantoonbare kennis van de RAW systematiek / UAV, UAV – GC én EMVI (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Samenwerken;
- Overtuigingskracht;
- Besluitvaardig;
- Stressbestendig;
- Communicatief vaardig (weet complexe materie eenvoudig en transparant uit te leggen in woord en beeld, mondeling en schriftelijk);
- Overzicht kunnen bewaren en het team daarin meenemen;
- Snel kunnen schakelen;
- Resultaatgericht werken binnen de planning en financiële kaders;
- Met tegengestelde belangen kunnen omgaan.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Competenties
- Samenwerken;
- Overtuigingskracht;
- Besluitvaardig;
- Stressbestendig;
- Communicatief vaardig (weet complexe materie eenvoudig en transparant uit te leggen in woord en beeld, mondeling en schriftelijk);
- Overzicht kunnen bewaren en het team daarin meenemen;
- Snel kunnen schakelen;
- Resultaatgericht werken binnen de planning en financiële kaders;
- Met tegengestelde belangen kunnen omgaan.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: nee.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 18 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 17 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 17 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.