Fraud Blocker Projectleider Reeël Begroten | Gemeente Hardenberg | ZZP

Projectleider Reeël Begroten

Logo van Gemeente Hardenberg met gestileerde groen-blauwe letters.

Aanvraagnummer: 5795
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 24 uur
Tarief: €125 per uur
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee. De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht en van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega's. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en goede samenwerking. We geloven in “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht

De gemeente Hardenberg is op zoek naar een interim professional om de financiële functie te versterken. De kandidaat speelt een actieve rol binnen de projectgroep Reëel Begroten. Deze opdracht draagt bij aan het vergroten van financiële transparantie en betrouwbaarheid, evenals het verbeteren van financiële processen en rapportages binnen de gemeente Hardenberg.

Kernactiviteiten

  • Projectleider voor projectgroep Reëel Begroten, gericht op het ontwikkelen van een realistische en duurzame begrotingsmethodiek;
  • Identificeren en analyseren van financiële risico’s en mogelijkheden om begrotingsdoelen te bereiken;
  • Onderzoeken van afwijkingen in de huidige begroting en voorstellen doen voor optimalisatie;
  • Samenwerken met stakeholders binnen en buiten de organisatie om tot gedragen oplossingen te komen.

Versterking van de financiële functie

  • Analyse uitvoeren ten behoeve van de doorontwikkeling van de financiële functie;
  • Analyseren van financiële rapportages en het doen van aanbevelingen ter verbetering;
  • Coachen van het financiële team in het professionaliseren van hun werkzaamheden.

Strategisch en tactisch advies

  • Adviseren over het financieel beleid en strategieën op korte en lange termijn;
  • Identificeren van mogelijkheden om de gemeentelijke doelstellingen efficiënter en effectiever te realiseren.

Resultaten van de opdracht

  • Oplevering projectplan Reëel Begroten, in samenwerking met de projectgroep;
  • De financiële functie binnen de gemeente Hardenberg is versterkt en functioneert efficiënter;
  • Er zijn stappen gezet richting een realistische en haalbare begroting;
  • Inzicht in financiële risico’s en verbeterpunten is vergroot en vertaald naar concrete acties.
  • Het financiële team is beter toegerust om de uitdagingen van de organisatie te ondersteunen.

Vereisten / Knock-outcriteria

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau in de richting van Financiën of Bedrijfseconomie;
  • Aantoonbare opleiding tot controller voor de publieke sector (CPC);
  • Aantoonbare werkervaring als projectmedewerker of beleidsmedewerker in de afgelopen vijf jaar binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring met financiële systemen SAP en LIAS;
  • Uurtarief maximaal € 125,00 exclusief btw en inclusief reiskosten woon-werk.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen vijf jaar in het financieel management binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
  • Kennis van en ervaring met adviseren over het financieel beleid en strategieën op korte en lange termijn (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen vijf jaar met P&C-producten en begrotingen (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met interne en externe stakeholders, inclusief voorbeelden (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovenstaande profiel voldoet.

Competenties

  • Analytisch sterk, resultaatgericht en proactief in het signaleren van verbeterpunten;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en vermogen om op verschillende niveaus te schakelen.

Beoordeling

Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals

1

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen

Hybride werken is mogelijk. De opdracht wordt vervuld op werkdagen in overleg.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 december 2024. Uiterlijk woensdag 18 december 2024 in de middag ontvangen uitgenodigde kandidaten bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG);
  • De opdrachtgever vraagt om een geheimhoudingsverklaring;
  • De opdrachtgever vraagt om een Uittreksel Handelsregister (KvK);
  • De opdrachtgever vraagt om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA);
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet de opdrachtnemer geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Reactietermijn

U kunt reageren tot woensdag 18 december 2024, 09:00 uur.