Projectleider – Snelfietsroute

Aanvraagnummer: 14410
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Eindhoven
Locatie: Eindhoven
Uren per week: 16 - 32 per week
Tarief: 0 per uur
Duur van de opdracht: 0 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-09-2025
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 31-07-2025 08:00
LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Let op: i.v.m. de vakantie staat de aanvraag wat langer open. De CV beoordeling door de manager vindt echter pas in de week van 4 augustus.
Wat kom jij waarmaken voor Eindhoven?
Afdeling Stadsinrichting, binnen de sector Stadsbedrijf, draagt zorg voor de projectleiding, ontwerp en voorbereiding van de infrastructurele projecten (verkeer, groen, water en openbare ruimte) gericht op de verbetering en in stand houding van de stad. Daarmee is de afdeling een belangrijke schakel in de projectketen van de Gemeente Eindhoven. De afdeling bestaat uit vier teams namelijk Projectleiding, Projectvoorbereiding, Ontwerp en Expertise. Voor het team projectvoorbereiding zijn we op dit moment opzoek naar een senior projectvoorbereider groen.
De stad Eindhoven groeit hard en staat voor een unieke ruimtelijke opgave: duizenden nieuwe woningen, toekomstbestendige infrastructuur en duurzame voorzieningen. We zijn op dit moment opzoek naar een Senior projectleider die een cruciale bijdrage levert aan het project Snelfietsroute Eindhoven – Best (F2).
Jouw opgave:
Eindhoven stimuleert het gebruik van de fiets als één van de duurzame vervoerswijzen. Om dit te bereiken gaan we de voorzieningen voor het gebruik van de fiets optimaliseren. Daarnaast wil de provincie Noord Brabant het aantal fietsverplaatsingen laten groeien naar 28-30% van de totale Brabantse mobiliteit om zo de bereikbaarheid te vergroten, de filedruk te verminderen, de gezondheid te bevorderen en een bijdrage aan een beter milieu te leveren. Het doel van het project F2 om te komen tot een herkenbare, veilige en aantrekkelijke doorfietsroute tussen Eindhoven Centraal en Best.
Als senior projectleider ben je verantwoordelijk voor o.a.:
• Het managen en coördineren van het project van definitiefase t/m de realisatiefase met belangrijke accent op de definitie en ontwerpfase;
• Het opstellen van een projectplan en programma van eisen;
• Het managen van proces en het bewaken van alle projectbeheersingsaspecten GOTICK-R;
• Het integraal leiden van het project vanuit het proces en inhoud;
• Zelfstandig leidinggeven aan project met een interne projectorganisatie en externe partners;
• Binnen het project begeleiden van junior en medior projectleider.
Met wie doe je dat?
Je werkt samen met projectteams die bestaan uit inhoudelijke experts, externen, samenwerkingspartners. In je rol werk je samen in het projectmanagementteam waar de diverse EPPM-rollen (Eindhovens Project- en Programmamanagement Model), zijn gepositioneerd.
Hoe maak jij het waar?
• Je hebt een afgeronde studie HBO of WO opleiding en meer dan 15 jaar aantoonbare ervaring in de rol van senior projectleider in ruimtelijk-fysieke projecten van initiatief- tot realisatiefase bij de gemeenten vanaf 50.000-100.000 inwoners;
• Je werkt procesmatig en bent daarbij technisch voldoende onderlegd om de hoofdlijnen te begrijpen en mee te denken over de oplossingen.
• Je bent een verbinder die goed kan omgaan met complexe, politiek bestuurlijke uitdagingen en verschillende belangen;
• Je schakelt met gemak tussen het strategische, tactische en operationele niveau van de opgave, gebruikmakende van verschillende leiderschaps- en communicatiestijlen;
• Je hebt aantoonbare ervaring en kennis van het samenwerken met projectmanagement, omgevings-, contract-, technisch en risicomanagement en projectbeheersing; (IPM-rollen)
• Je toont lef, flexibiliteit en innovatief handelen;
Wil je samen bouwen aan de toekomst van Eindhoven? Dan gaan we graag met je in gesprek.
*We werken volgens het EPPM-model (Eindhovens Project- en Programmamanagement Model), dat is gebaseerd op het IPM-model (Integraal Projectmanagement Model). Hierbij sturen vijf rolhouders – projectmanager, technisch manager, contractmanager, omgevingsmanager en manager projectbeheersing – in nauwe onderlinge afstemming en met een integrale aanpak op het succes van het project.
Aanvullende informatie:
• Graag het cv in het NL aanleveren
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus z.s.m. een geschikte kandidaat aan;
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 12 - eind van de Gemeenten cao;
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven. (tussenperiode van twee jaar).
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.