Projectleider Sociaal Domein

Aanvraagnummer: 8863
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 9 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 06-05-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 16-04-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Organisatie
De gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest hebben gezamenlijk zo'n 100.000 inwoners en werken op diverse gebieden samen. De gemeenten hebben de uitvoering van een groot deel van de taken in het sociaal domein belegd in een gezamenlijke samenwerkingsorganisatie. Door ontwikkelingen in het sociaal domein is besloten om een nieuwe en bredere uitvoeringsorganisatie in te richten.
Opdracht
In 2024 is uitgewerkt hoe een nieuwe en bredere uitvoeringsorganisatie eruit moet komen te zien. De besluitvorming hierover vindt plaats in 2025. Tegelijkertijd wordt gestart met de uitwerking van de inrichting van de nieuwe organisatie. De opdracht van de projectleider is om uitvoering te geven aan een van de vier sporen, namelijk de inrichting van de organisatorische kant:
- Personeel: personeelsbeleid, formatie en functies op inhoudelijke taakgebieden (zorg, welzijn, werk & inkomen etc., management, bedrijfsvoering, kwaliteit)
- Besturing en aansturing interne organisatie: uitwerking organisatiestrategie, structuur, besturing en cultuur
- Processen: procesbeschrijvingen, werkwijzen, kwaliteitshandboek(en), informatie- en ICT ondersteuning
De andere sporen zijn de inrichting van de sturing en wijziging GR, transities van de latende organisaties (drie gemeenten en huidige uitvoeringsorganisaties) en inrichting van de lokale toegangen in het voorveld van de drie gemeenten. Op deze sporen zijn verschillende trekkers aangewezen en voor regie op het totaal wordt een transitiemanager aangesteld.
De taken van de projectleider zijn:
- Maken en uitvoeren van een projectplan voor uitvoering van de opdracht
- Inrichten en aansturen van werkgroepen op onderdelen van de opdracht
- Samenwerken met transitiemanager en trekkers van de andere drie sporen
- Sturing op tijdigheid en kwaliteit van de op te leveren producten en hierover rapporteren naar transitiemanager en opdrachtgever
De gemeente Baarn neemt het opdrachtgeverschap voor de projectleider op zich namens de drie gemeenten.
Vereisten
1. BYOD (Bring your own device) regeling is van toepassing; kandidaat beschikt over een eigen laptop en werktelefoon voor het uitvoeren van de opdracht;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van bestuurskunde
3. Kandidaat is beschikbaar per uiterlijk 6 mei voor 24 uur per week.
4. Aantoonbare werkervaring als projectleider van gemeentelijke samenwerking(en) naar / in een gemeenschappelijke uitvoeringsorganisatie op het gebied van het sociaal domein;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als organisatie adviseur op het gebied van transformaties;
Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van het sociaal domein van een gemeentelijke instelling (35 punten);
7. Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau op het gebied van bestuurskunde (20 punten);
8. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als organisatie adviseur/ projectleider binnen een gemeente (30 punten);
- tot 3 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
- 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring (10 punten);
- 5 tot 8 jaar aantoonbare werkervaring (20 punten);
- meer dan 8 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten).
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inrichten en aansturen van werkgroepen (15 punten).
Competenties
- Sterke sociale en communicatieve vaardigheden;
- Een systematische en geordende manier van werken;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
- Leidinggeven en daadkracht;
- Het vermogen om overzicht te houden;
- Sterk probleemoplossend vermogen;
- Resultaatgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 25 april bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 16 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.