Projectleider team Infrabeheer

Logo van de gemeente Houten, met aan de rechterkant de tekst gemeente houten in blauw met aan de rechterkant een gestileerd kroonmotief in geel en blauw.

Aanvraagnummer: 4401
Organisatie: Gemeente Houten
Locatie: Houten
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: €95 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 21-10-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
De gemeente Houten maakt deel uit van de stadsregio Utrecht en is de afgelopen decennia sterk gegroeid. Van een dorp met 7.000 inwoners in 1975 is Houten uitgegroeid tot een stad met bijna 50.000 inwoners. Het combineert stedelijke kenmerken in het centrum met landelijke rust in de woonwijken en dorpen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. De gemeente staat bekend om haar groene, veilige en sociale karakter met diverse culturele en economische activiteiten.

Onze organisatie is sterk in het combineren van denken en doen. 'Schouders eronder en aan de slag' is ons motto. We bereiken snel goede resultaten door in te spelen op landelijke en regionale ontwikkelingen en onze eigen ambities na te streven. We zijn voortdurend op zoek naar innovatieve en experimentele werkwijzen en werken daarbij nauw samen met collega’s, inwoners, ondernemers en partners.

Het team Infrabeheer (IB) verzorgt de voorbereiding en doorontwikkeling van het beheer en onderhoud van de openbare ruimte.

Het team bestaat uit 25 vaste medewerkers, waaronder projectleiders, werkvoorbereiders, toezichthouders, beleidsmedewerkers en wijkcoördinatoren.

Opdracht
Als projectleider houd je je bezig met:

  • Het opzetten en uitvoeren van integrale projecten voor reconstructies en/of ruimtelijke aanpassingen in de openbare ruimte, in samenwerking met diverse beheerders.
  • Projecten beheren op het gebied van geld, organisatie, kwaliteit, informatie en tijd (GOKIT), inclusief communicatie en risicosturing.
  • Afspraken maken, activiteiten afstemmen en resultaten presenteren aan externe contacten, zoals adviseurs, aannemers en bewoners.
  • Het (laten) maken, controleren en verbeteren van tekeningen, van schetsontwerp tot uitvoeringstekening.
  • Ramingen en (project)planningen maken.
  • Inkoopdocumenten opstellen in samenwerking met de inkoopadviseur.
  • Begeleiden van de aanbesteding van werken.
  • Overleggen met en informeren van bewoners en bedrijven.
  • Directie voeren over lopende projecten en rapporteren over meer- en minderwerk.
  • Bestekadministratie voeren en betalingen beheren.

Wie je bent
Je bent initiatiefrijk en kunt anderen stimuleren, motiveren en overtuigen. Je hebt goede sociale vaardigheden, bent stressbestendig, tactvol en kunt flexibel werken. Je bent een sterke onderhandelaar en beweegt je gemakkelijk binnen een ambtelijk-bestuurlijke context.

Wij zoeken een enthousiaste medewerker met affiniteit voor openbaar ruimtebeheer. Je hebt interesse in techniek, bent communicatief vaardig en kunt zelfstandig en oplossingsgericht werken. Je hebt een afgeronde HBO-opleiding Civiele Techniek en bent vaardig met software als Word, Excel, CAD en IBIS.

Vereisten
Bring your own device: zelf een mobiele telefoon en laptop/iPad meenemen.
Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
Minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider.

Gunningscriteria
Aantoonbare werkervaring als projectleider in openbare ruimte (30 punten).
Werkervaring met reconstructie en onderhoud van riolering en wegen (25 punten).
Afgeronde hbo-opleiding Civiele Techniek (20 punten).
Werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie (15 punten).
Maximaal uurtarief van €95,- exclusief BTW, inclusief reiskosten (10 punten).

Competenties

  • Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden
  • Analytisch en probleemoplossend vermogen
  • Affiniteit met beheer openbare ruimte
  • Slagvaardig
  • Politieke sensitiviteit

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen: Ma - Di - Wo - Do - Vr in overleg.
Hybride werken mogelijk: ja, maximaal 50% van de tijd.

Planning
Gesprekken zijn gepland op donderdag 24 oktober 2024. Kandidaten ontvangen op woensdag 23 oktober 2024 bericht.

Overige informatie

  • De kandidaat moet een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
  • Opdrachtnemer moet geregistreerd zijn als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Reactietermijn
Reageren kan tot maandag 21 oktober 2024, 09.00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

4401 - Projectleider team Infrabeheer