Aanvraagnummer: 5991
Organisatie: Gemeente Bernheze
Locatie: Heesch
Uren per week: 16 per week
Tarief: €80 - €120 per uur
Duur van de opdracht: 1-2-2025 t/m 31-7-2025
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: 1 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 9-1-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
Dit is de unieke gemeente Bernheze
Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed. Bernheze is een springplank, een zachte landing en een perfect passende puzzel. Als een warme jas die in iedere loopbaanfase past. Bernheze biedt je kansen om te groeien! Onze collega’s vertellen je er alles over.
Integrale toegang Wegwijzer
Toegang Wegwijzer is sinds 2021 actief en biedt inwoners van Bernheze toegang tot antwoorden op vragen over wonen, werk, inkomen, zorg, opvoeding en welzijn. Binnen Wegwijzer werken de Wmo-consulenten van de gemeente Bernheze samen met consulenten van gemeente Meierijstad (verstrekken van bijstandsuitkeringen, bijzondere bijstand en minimaregelingen, re-integratie en schuldhulpverlening) en professionals ONS welzijn (individuele en collectieve ondersteuning voor jeugd en volwassenen). Ons doel is om inwoners met een ondersteuningsvraag passende ondersteuning te geven. Dat doen we door de vraag breed en integraal te benaderen en door vervolgens de verbinding te leggen met partners die hierin kunnen ondersteunen.
Doelstelling opdracht
De opdracht is gericht op het verbeteren van onze integrale toegang Wegwijzer door het onderzoeken van de geschikte samenwerking met onze ketenpartners. Het gaat hierbij om zowel de toegang tot de gemeentelijke voorzieningen als de invullen van lokale integrale wijkteams.
Ook vragen we advies hoe we een goede aansluiting kunnen maken tussen Wegwijzer, de lokale teams en andere partners (zoals huisartsen, thuiszorg, vertegenwoordigers die namens een aanvrager contact opnemen met Wegwijzer en teams denk aan de clientondersteuners, vrijwilligers etc).
Het resultaat van de werkzaamheden is een adviesrapport met aanbevelingen voor de gemeente Bernheze over de invulling van de toegang Wegwijzer. Waarbij de landelijke ontwikkelingen inzake een integrale toegang verwerkt c.q. meegenomen worden in het adviesrapport.
De opdracht start uiterlijk 1 februari 2025 en is voor gemiddeld 16 uur per week en voor de periode tot en met 31 juli 2025.
Opdrachtomschrijving
- Analyse van de huidige werkvorm.
- Afstemming en/of consultatie met betrokken partijen (inwoners, medewerkers en bestuurders).
- Ontwikkeling van aanbevelingen voor nieuwe werkvormen.
- Opstellen van een adviesrapport.
- Presentatie van de bevindingen aan de gemeenteraad.
- Implementatieplan voor de aanbevolen werkvormen
Kandidaatomschrijving
Voor de tijdelijke invulling van deze opdracht ben je op basis van je expertise en ervaring (nagenoeg) direct inzetbaar en in staat zelfstandig je weg te vinden.
- Aantoonbaar HBO/WO werk en denkniveau.
- Minimaal 3 jaar ervaring in projectmanagement in sociaal domein in een gemeentelijke context.
- Sterke communicatieve vaardigheden en ervaring met stakeholdermanagement.
- Kennis van gemeentelijke processen, wetgeving én het sociaal domein.
Bij gunning dien je een recente en voor de functie relevante Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan ons te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden. Het niet (tijdig) overleggen van een recente en relevante VOG aan ons is een ontbindende voorwaarde.
Eisen
- Verklaring Omtrent Gedrag
Gunningscriteria
Werkervaring als projectleider in het sociaal domein
Kennis Wro, de Omgevingswet en het Omgevingsplan
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews
afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden
beoordeeld volgens de criteria die zijn beschreven onder het kopje
‘kandidaatomschrijving’.
Met de Top-5 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin onder andere zal
worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde
minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij
datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de
organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.
Op basis van de eerste gesprekken zal in het tweede gesprek aan 2 kandidaten
gevraagd worden om een presentatie te geven van de wijze waarop men invulling wil
geven aan deze opdracht. Op deze wijze wordt het beeld gecomplementeerd en keuze
gemaakt voor de definitieve kandidaat.
Interviewplanning
Met de top-5 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin onder andere zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. De gesprekken vinden plaats op een nader te bepalen datum.
Op basis van de eerste gesprekken zal in het tweede gesprek aan 2 kandidaten gevraagd worden om een presentatie te geven van de wijze waarop men invulling wil geven aan deze opdracht. Op deze wijze wordt het beeld gecomplementeerd.
De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.