Fraud Blocker Projectleider uitvoering aanpak bedrijventerrein - ZZP

Projectleider uitvoering aanpak bedrijventerrein

Logo van provincie overijssel met een gestileerde letter "o" in blauw en roze, met de tekst "provincie overijssel" in grijs.

Aanvraagnummer: 1877
Organisatie: Provincie Overijssel
Locatie: Provincie Overijssel
Uren per week: 12 - 16 uur
Tarief: €115 per uur
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: Nader tebepalen
Sluitingsdatum: 10-06-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De teams Nieuwe Energie en Economie vallen beide onder de eenheid Economie en Cultuur. De twee teams hebben elk een eigen takenpakket, waarbij op het onderdeel verduurzaming bedrijven en bedrijventerreinen (BT) veel wordt samengewerkt.


Project

We hebben een aanpak ontwikkeld voor het verduurzamen van bedrijventerreinen (BT). Onze aanpak BT Overijssel bestaat uit een “trein met 3 wagonnetjes”:

  1. Het mobiliseren van de terreinen - waar nog geen collectieve verduurzamingsactiviteiten plaatsvinden - door een sprintsessie. We beginnen daarbij met vraagstuk van de energietransitie. Hiervoor hebben we een aanjager.
  2. Ideeën die in de sprintsessie ontstaan verder uitwerken. Hierbij zijn de ondernemers aan zet. Om ze daarbij een zetje in de rug te geven is er een sprintsubsidie beschikbaar Hiermee kan een lokale projectleider/ gebiedstrekker worden ingehuurd door de ondernemers. Vaak is een eerste stap daarna het meten en analyseren van kwartierdata. De noodzaak om samen te werken op een meer structurele wijze, komt vaak in deze fase naar boven.
  3. Wanneer ideeën haalbaar zijn is er vaak nog expertise nodig om ze ook daadwerkelijk tot uitvoering te brengen. Deze capaciteit levert ons Versnellingsteam.

Nieuw in de aanpak is het Train de trainer principe. Daarmee willen we lokaal kennis en expertise opbouwen om via deze aanpak te komen tot verduurzaming van BT.

Je werkt in een team met een aanjager en een versnellingsteam (extern) en 2 interne collega’s vanuit de teams Economie en Energie.

De middelen voor deze aanpak komen voor een groot deel uit een subsidie, een Specifieke Uitkering (SPUK) van het Rijk. Doel van de SPUK is het verbeteren van de organisatiegraad tbv verduurzaming. Wij doen dat door met de ondernemers te werken aan een inhoudelijk verduurzamingsproject.

Een ander onderdeel van deze SPUK is de ontzorging van kleine MKB-ers (tot 50 medewerkers). Dat is een apart programma, maar er wordt vanuit de Aanpak verduurzaming BT wel mee samengewerkt.


Opdracht omschrijving

  • Coördineren van de aanpak. Op bedrijventerreinen komen meerdere opgaven samen. Daardoor staat het in de belangstelling bij veel beleidsmakers. Denk aan energie, zon op dak, water, natuur, klimaatadaptatie, human capital en mobiliteit. De coördinator zal daarom moeten zorgen dat we minimaal van elkaar weten wie waar aan de slag is en de krachten bundelen waar dat mogelijk is.
  • Onafhankelijke aansturing van de aanjager en het Versnellingsteam, waarbij je regelt dat er een soepele overdracht is van de aanjager naar het versnellingsteam. Bij verschil van inzicht hierbij bemiddel je.
  • De train de trainer aanpak ontwikkelen.
  • Daarnaast zorgt de coördinator ook dat de aanpak met de 3 wagonnetjes loopt. Dat betekent dat de coördinator overziet welke activiteiten waar zijn gestart. Wat er nodig is en waar de aanpak eventueel bijgesteld moet worden. In welke gebieden er nog weinig gebeurt en waar dus gesprekken gevoerd moeten worden. Waar gaan we de sprintsessie inzetten, wie betrekken we hierbij, hoe is de gemeente aangehaakt.
  • Belangrijk onderdeel is de organisatie en uitvoering van de monitoring. Het bijhouden van de activiteiten (wat doen we, waar en wat levert het op) is niet alleen voor de afrekening van de SPUK van belang maar het geeft ons inzicht in de voortgang en waar we bij zouden moeten sturen.
  • Daarnaast zorgt de coördinator dat de kennisdeling georganiseerd wordt (wat hebben we geleerd, met wie willen we dat delen. Doen we dat via de werkplaats of via de reguliere Programmeringsafspraken? Hoe delen we de kennis met parkmanagers, ondernemers, ambtenaren?)

Tot slot zorgt de coördinator dat we geregeld afstemmen met aanjagers, versnellingsteam, VNO-NCW, provincie, gemeenten, programma ontzorging MKB en met RVO, BZK, PVB en de Regio Deal.


Verantwoordelijkheden / Resultaten

De resultaten die de kandidaat moet behalen is als volgt:

  • Jaarlijks wordt op minimaal 20 BT gestart met de verduurzaming van het terrein inclusief het verbeteren van de organisatiegraad.
  • De halfjaarlijkse monitoring (per BT) zoals verzocht wordt vanuit BZK/RVO. Aan het eind van dit gehele verduurzamingstraject lever je een eindrapportage aan.

Verder valt onder de verantwoordelijkheden:

  • De aanpak loopt goed, knelpunten worden opgelost, de train de trainer aanpak wordt ontwikkeld.

Stakeholders (intern en extern) worden actief betrokken, er wordt kennis gedeeld.


Beschikbaarheid

De Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2024 tot en met 30 november 2024 voor 12 tot 16 uur per week. Voor de mogelijkheid of de inhuuropdracht (Overeenkomst) kan worden verlengd wordt verwezen naar hetgeen hierover is opgenomen in het functieprofiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4, enkelzijdig, lettergrootte 10 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Waar van toepassing dient u bij alle eisen en wensen het veld "Toelichting" in de applicatie in te vullen. De provincie Overijssel beoordeelt uw offerte uitsluitend op de informatie die u bij deze toelichtingen invult. Als uit de toelichting bij een eis blijkt dat u niet voldoet aan de eis dan wordt u uitgesloten. Als uit de toelichting bij een wens niet blijkt dat u punten verdient voor deze wens dan ontvangt u geen punten. Wanneer u in deze toelichtingen alleen maar verwijst naar het CV en / of naar overige documenten, dan wordt u uitgesloten (eis) of ontvangt u geen punten (wens). Het ingediende CV en / of overige documenten dienen louter ter verificatie van hetgeen u in de toelichtingen heeft opgeschreven.

De aanbieder gaat zonder voorbehoud akkoord met de bepalingen in deze offerteaanvraag en verklaart dat alle aangeleverde gegevens en antwoorden juist en volledig zijn.

De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.

De Aanbieder levert de onderstaande gegevens aan. 1. Naam aangeboden Kandidaat: Naam: ... 2. Naam, adres en woonplaats van de aanbiedende organisatie. Naam organisatie: ... Adres: ... Woonplaats: ... 3. Naam, e-mailadres en telefoonnummer van de contactpersoon bij Aanbieder voor deze offerteaanvraag. Naam: ... E-mailadres: ... Telefoonnummer: ... 4. Naam en functie van de handelingsbevoegde (blijkend uit de in te dienen KvK uittreksel) ondertekenaar van aanbieder ten behoeve van de eventuele overeenkomst. Naam: ... Functie: .. 5. Indien externe eerder een interim opdracht bij de provincie Overijssel heeft uitgevoerd vult u de gegevens hiervan dan hieronder in (bij meerdere opdrachten de onderstaande gegevens voor elke opdracht vermelden). Opdracht: ... Periode: ... Eenheid / team / contactpersoon: ...

De kandidaat beschikt aantoonbaar over tenminste een afgeronde hbo opleiding.

De kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider in de periode: 2018-heden.

De kandidaat beschikt aantoonbaar over werkervaring in projectleiding, waarbij hij/zij persoonlijk verantwoordelijk was voor het opzetten, uitvoeren en monitoren van de voortgang van administratieve taken, inclusief rapportage.

De kandidaat beschikt aantoonbaar over werkervaring met verduurzamen van bedrijventerreinen en samenwerken op het speelveld van ondernemers en overheid. Deze werkervaring is opgedaan tussen 2020 en heden.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 25 %
Gewicht van kwaliteit : 75 %
Uitleg gunningscriteria

Aan de hand van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) op basis van beste prijs-kwaliteitverhouding wordt een rangorde van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 115,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria Kwaliteit

25 %

De kandidaat heeft kennis van/ervaring met: - Energie - Toekomstbestendige bedrijventerreinen - Bedrijfsmatig/financieel inzicht en kan dit aantonen met een diploma/certificaat/ervaring. Aan de hand van uw toelichting waardeer de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.

20 %

De kandidaat beschikt aantoonbaar over tenminste een afgeronde hbo opleiding op het gebied van bedrijfskunde, economie of vergelijkbaar Aan de hand van uw toelichting waardeer de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.

25 %

De kandidaat beschikt aantoonbaar over werkervaring in het effectief samenwerken binnen complexe werkomgevingen met diverse belanghebbenden, waaronder overheden met meerdere beleidsterreinen, ondernemers, belangenorganisaties en experts. Hij/zij is in staat om relaties te onderhouden en het overzicht te behouden in dit dynamische speelveld, terwijl hij/zij tegelijkertijd een onafhankelijke positie inneemt Aan de hand van uw toelichting waardeer de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.

10 %

MOTIVATIE (optioneel) Beschrijf in de toelichting beknopt waarom u deze opdracht graag wilt doen en welke aspecten deze opdracht aantrekkelijk voor u maken. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw motivatie met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.

10 %

KWALITEITEN (optioneel) Beschrijf in de toelichting beknopt welke kwaliteiten u nodig acht om deze opdracht succesvol uit voeren. Geef met concrete voorbeelden aan hoe u over deze kwaliteiten beschikt. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw kwaliteiten met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.

10 %

EXTRA'S (optioneel) Mogelijk beschikt u over aanvullende ‘toegevoegde waarde’ voor de opdracht. In dat geval kunt u die in de toelichting beknopt beschrijven. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw toegevoegde waarde met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 2 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview. Provincie Overijssel behoudt zich daarnaast het recht voor om meer dan twee Kandidaten uit te nodigen voor het interview, waarbij de rangorde bepalend is en zal worden gevolgd.

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes voldoen aan de eisen kunnen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meerdere Kandidaten in de rangorde gelijk scoren, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meerdere Kandidaten gelijk scoren, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien daarna in dat geval meer dan twee Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 2 innemen, zullen die betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een interview. Kandidaten die in dat geval in de rangorde buiten de plaatsen 1 tot en met 2 op een bepaalde plaats in de rangorde gelijk scoren zullen allen worden uitgenodigd of geen van allen.

De interviews zullen plaatsvinden met Dicky van Keulen (projectleider) en Jolanda Walman (Programmacoördinator) op dinsdag 18 juni 2024 tussen 09.00 en 12.00 uur. Het interview vindt plaats in het Provinciehuis, Luttenbergstraat 2 te Zwolle. Aanwezigheid op voornoemd tijdstip is vereist en Aanbieder/Kandidaat dient hier rekening mee te houden.

De score uit de schriftelijke beoordeling maakt in principe geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken Aanbieder/Kandidaat begint in principe weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere Kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op kwaliteit uit de schriftelijke beoordeling doorslaggevend zijn voor de Gunningsbeslissing.

In de voorgaande alinea wordt de term “in principe” gebruikt, aangezien Provincie Overijssel zich uitdrukkelijk het recht voorbehoudt om een Kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die Aanbieder/Kandidaat heeft gegeven op de verschillende kwalitatieve (sub)gunningcriteria.

Indien Provincie Overijssel van mening is dat de Kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet dan wel een zodanige lagere score op de kwalitatieve (sub)gunningcriteria had dienen te krijgen, dat hij op basis van hetgeen in de Offerteaanvraag daaromtrent is vermeld, niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal Provincie Overijssel de Kandidaat uitsluiten van gunning van de Opdracht.

In dat geval heeft Provincie Overijssel het recht maar niet de verplichting om een andere Kandidaat uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de rangorde daarvoor in aanmerking zou komen.

De interviews worden uitgevoerd door afgevaardigden van Provincie Overijssel. Deze personen beoordelen de Kandidaat op basis van de hieronder genoemde persoonlijke competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke Aanbieder/Kandidaat het voornemen tot gunning ontvangt. Deze Aanbieder/Kandidaat heeft uiteindelijk de beste prijs-/kwaliteitsverhouding en komt daarmee in aanmerking voor voorlopige gunning van de Opdracht. Indien in de Opdracht een inhuurbehoefte van meer dan één (1) persoon wordt gevraagd worden de best scorende Kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.

Competenties

De competenties waar de Kandidaat in het interview op wordt getoetst zijn:

  • Pro actief
  • Resultaatgerichtheid
  • Coördinerend vermogen
  • Secuur
  • Samenwerking

De Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien de Kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt de Kandidaat de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie wordt de volgende beoordelingsopties aangehouden:

- Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten

- Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten

- Voldoet (bijna) niet aan competentie - 0 punten

In totaal zijn er (aantal) competenties. De Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal (aantal competenties x 10) punten scoren.