Aanvraagnummer: 7402
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 32 uur
Tarief: €0 - €110 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 17-03-2025
Optie tot verlenging: 1 maal 1 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdracht
In verband met zwangerschapsverlof zijn wij op zoek naar een tijdelijke Projectleider uitvoeringsplan Sociaal Domein. De duur van de opdracht zal zijn tot en met 31 augustus 2025 waarbij er in augustus in overleg vakantie kan worden opgenomen. Daarnaast is er voor een dagdeel nog een warme overdracht nodig in september.
De inhoud van de opdracht zal gaan over een aantal punten die moeten worden opgeleverd en waargenomen.
1. Projectleider Uitvoeringsplan Visie Sociaal Domein
(Zie voor meer context Bouwstenen Uitvoeringsplan Sociaal Domein 2025) Bijlage zou meegestuurd kunnen worden/ of opgevraagd.
Er dienen in deze periode 3 projectresultaten te worden opgeleverd, namelijk:
1. het afronden van de indicatoren op uitvoeringsniveau;
2. het scherp in beeld brengen van de activiteiten [juli2025];
3. een voorstel tot monitoring van deze activiteiten in sept 2025.
2. Raadsbijeenkomsten voorbereiden en uitvoeren
- Sessie in april met de raadswerkgroep. Bespreken gewijzigde versie indicatoren voor de raad;
- Sessie vóór besluitvorming Kadernota 2026 (inplannen in mei 2024);
- Sessie vóór besluitvorming begroting 2026 ( sep 2025)
3. Stuurgroepen voorbereiden en voorzitten
De stuurgroep op de hoogte houden van de geboekte voortgang op de deelproducten uit het stuk ‘Bouwstenen Uitvoeringsplan’
4. Nieuwe werkwijze opgavegericht werken begeleiden(zie ook Bouwstenen Uitvoeringsplan)
- Het ingezette proces door de huidige projectleider verder voortzetten;
- De P&C cyclus laten aansluiten op de nieuwe werkwijze.
5. Eindverantwoordelijk voor het intern en extern samenwerken rondom uitvoering Uitvoeringsplan
Intern:
- Projectgroep Uitvoeringsplan voorbereiden en voorzitten
- Op de hoogte houden van ontwikkelingen en voortgang
- Ambtelijk opdrachtgever
- Afdeling sociale leefomgeving
- Andere afdelingen indien nodig (bijv. financiën)
Extern:
- Maatschappelijke partners
- Inwoners gemeente Soest
6. Samen met de Inwonersparticipatieraad inwoners betrekken bij het proces.
Vereisten;
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider binnen het sociaal domein;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
3. Uurtarief maximaal €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
4. Beschikbaar in de maanden van maart tot eind juli en dan geen vakantie gepland;
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het sociaal domein (25 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring op het gebied van inwonersparticipatie (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met subsidiemethodiek (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met budgetbeheer (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- procesmatig werken
- netwerken/ integraal werken/ toegankelijk
- duidelijk/ sturend/ resultaatgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A/11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 6 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 3 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.