Fraud Blocker Projectleider vervanging bedrijf kritische applicaties (16 tot 36 uur per week)

Projectleider vervanging bedrijf kritische applicaties (16 tot 36 uur per week)

Logo van Maashorst met een gestileerde paarse 'm' en de naam in grijze kleine letters.

Aanvraagnummer: 2806
Organisatie: Gemeente Maashorst
Locatie: Gemeente Maashorst
Uren per week: 36 per week
Tarief: €90 - €125 per uur
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 1-9-2024
Optie tot verlenging: 8 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 29-07-2024 17:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Dit zijn wij

Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een splinternieuwe gemeente met zes bruisende kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: alle voorzieningen in de buurt en toch ruimtelijk en omringd door groen wonen en werken. Dat we nieuw zijn, betekent dat we nog volop aan het uitvinden zijn wie we zijn en welke weg we gaan bewandelen. Spannend? Ja, soms wel. Maar het biedt ook ontzettend veel kansen.

Over impact gesproken: Maashorst barst van de ambities! In onze eigen gloednieuwe organisatie én in onze prachtige gemeente, waar natuurliefhebbers en levensgenieters ondergedompeld worden in ‘goei leven’. Om een van onze ambities te noemen: Maashorst als toeristische streek op de kaart zetten. Letterlijk. We willen dat heel Nederland in 2026 weet waar Maashorst ligt. Ja, echt! Deze en andere plannen verwezenlijken we graag met een stel vrijzinnige pioniers, die zin hebben in een oer-Brabants avontuur.

Dit ga je doen

De Gemeente Maashorst is op zoek naar een projectleider voor het vernieuwen van de belangrijkste applicaties binnen het Sociaal Domein, Financiën en Burgerzaken. Daarbij werk je samen met het team Informatiemanagement, applicatie en systeembeheer (IAS), stakeholders binnen de organisatie en het inkoopbureau BIZOB.

Achtergrondinformatie

De gemeente Maashorst is in 2022 ontstaan uit een gemeentelijk herindelingstraject van de gemeenten Uden en Landerd. Hierbij zijn alle informatiesystemen geharmoniseerd. Er gaan op termijn diverse contracten verlopen. Voor een drietal grote applicaties (te weten Sociaal Domein, Burgerzaken en Financiën) is er een advies opgesteld om deze te vervangen. Van de nieuwe projectleider verwachten we dat hij of zij deze vervangingen aan gaat sturen. In het advies is een concept planning opgenomen voor de vervanging van de betreffende applicaties. Hierbij moet opgemerkt worden dat voor Burgerzaken al een applicatiekeuze is gemaakt. Voor de andere domeinen moet nog een aanbesteding doorlopen worden.

Burgerzaken
  • 01-09-2024 Start migratie Centric Burgerzaken naar iBurgerzaken
  • 01-07-2025 Livegang iBurgerzaken
  • 01-09-2025 Afronding nazorg

Sociaal Domein

  • 01-01-2025 Start aanbesteding Sociaal Domein applicatie(s)
  • 01-09-2025 Start migratie naar nieuwe applicatie(s)
  • 01-07-2026 Livegang nieuwe applicatie(s)
  • 01-09-2026 Afronding nazorg

Financiën

  • 01-04-2025 Start aanbesteding Financiën applicatie(s)
  • 01-01-2026 Start migratie applicatie(s)
  • 01-01-2027 Livegang nieuwe applicatie(s)
  • 01-03-2027 Afronding nazorg
Je bent verantwoordelijk voor:
  • Opstellen en realiseren projectplannen per domein;
  • het verbinden van alle stakeholders binnen de gemeente om zodoende de integraliteit van de aanbestedingen, migraties en implementaties te waarborgen;
  • begeleiding van werkgroepen voor opstellen aanbestedingsdocumenten;
  • het inrichten en vervolgens aansturen van de projectteams die moeten zorgdragen voor de juiste voorbereiding en implementatie van het applicatielandschap van het Sociaal Domein, Financiën en Burgerzaken;
  • opstellen communicatieplan;
  • opdrachtgever en andere belanghebbende informeren over de voortgang van de aanbestedingen en implementaties van de nieuwe oplossing; - voorbereiding en begeleiden oplossingsrichting in bijvoorbeeld het Sociaal Domein (Suite versus component based);
  • onderhouden contact leverancier;
  • gebruikerstrainingen organiseren;
  • ervoor zorgdragen dat de projecten binnen de daarvoor vastgestelde financiële kaders blijven;
  • conversie van data bestaande omgevingen naar de nieuwe;
  • realiseren van noodzakelijke functionele en technische eisen;
  • afstemming met lijnmanagement;
  • het uiteindelijk overdragen van de projecten naar de reguliere beheerorganisatie;
  • van essentieel belang, is dat gedurende het gehele traject, die huidige dienstverlening doorgang blijft vinden. “verbouwen met de winkel open”.

Kandidaatomschrijving

Jouw competenties:

  • je beschikt over een flinke dosis eigenaarschap, je bent ondernemend, leergierig en toont initiatief;
  • je bent communicatief vaardig, sociaal, representatief en flexibel;
  • je kunt goed zelfstandig werken, je bent deskundig en betrouwbaar;
  • je bent resultaatgericht en in staat vooruit te kijken en te anticiperen waar nodig;
  • je hebt een proactieve en resultaatgerichte werkhouding.

Wat breng je mee:

  • Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
  • minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring in een vergelijkbare functie binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 10 jaar;
  • je hebt aantoonbare ervaring met (Europese) aanbestedingen;
  • brede kennis van en ervaring met informatiemanagement, ICT-systemen en -processen;
  • je hebt ervaring met IT-projecten vervangingsprojecten binnen het Sociaal Domein, Financiën en Burgerzaken;
  • sterke analytische en conceptuele vaardigheden;
  • hebt ervaring met projectmanagementmethodieken;
  • hebt ervaring met projectmanagement en het aansturen van projectteams;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om te adviseren en te overtuigen en te enthousiasmeren;
  • toelichting op rooster uren betreft een indicatie. Minimaal 16 uur en maximaal 36 uur per week (in overleg flexibel in te zetten). Minimaal 2 dagen beschikbaar op locatie. Startdatum 1 augustus, maar uiterlijk 1 september.

Eisen

Aanwezigheid
Minimaal twee dagen per week op locatie.
Startdatum
Beschikbaar uiterlijk op 1 september.
Ervaring
Ervaring als hoofd projectleider bij de vervanging van bedrijf kritische applicaties in minimaal één van de volgende domeinen: Sociaal Domein, Financiën of Burgerzaken.
Gevraagde documenten
Aanleveren bij offerte
  • Motivatiebrief
  • Ervaringsoverzicht

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • Maximaal 1 A4;
  • Waarom is deze opdracht passend?
  • Waarom ben jij de geschikte kandidaat?
  • Welke ervaring en karaktereigenschappen onderbouwen dit?

Weging: 20 %


Ervaring bij gemeente als projectleider in een soortgelijke functie.
Ervaring met applicatievervangingen inclusief aanbestedingstraject, migratie, implementatie en nazorg bij een gemeente. Dit blijkt uit CV.
  • 5 jaar ervaring (15 %)
  • 10 jaar ervaring (30 %)
Weging: 30 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • Teamplayer;
  • Communicatief sterk;
  • Je beschikt over een flinke dosis eigenaarschap, je bent ondernemend, leergierig en toont initiatief;
  • Je bent communicatief vaardig, sociaal, representatief en flexibel;
  • Je kunt goed zelfstandig werken, je bent deskundig en betrouwbaar;
  • Je bent resultaatgericht en in staat vooruit te kijken en te anticiperen waar nodig;
  • Je hebt een proactieve en resultaatgerichte werkhouding;
  • Validatie gevraagde rol/functieniveau cv.

Weging: 25 %

Interviewplanning

De gesprekken zullen plaatsvinden in week 33.