Projectleider voor implementatie financieel pakket (software)

Aanvraagnummer: 12249
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Midden-Groningen
Locatie: Hoogezand
Uren per week: 14 per week
Tarief: 100 - 120 per uur
Duur van de opdracht: 5.5 maanden
Regio: Groningen
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 4 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 16-06-2025 12:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Opdrachtomschrijving
De gemeente Midden-Groningen zoekt op korte termijn een Projectleider voor de implementatie van software voor een Financieel Systeem organisatiebreed.
Toelichting opdracht
D e implementatie van een nieuwe financieel systeem, waarmee optimale ondersteuning van de medewerkers van de gemeente Midden-Groningen mogelijk is.
Met de implementatie moet de techniek op orde en werkend opgeleverd worden. Nieuwe werkprocessen worden ingericht. Alle benodigde koppelvlakken worden gerealiseerd en medewerkers worden getraind om op de nieuwe manier te gaan werken.
Binnen bovengenoemd project moeten daarom de volgende zaken opgeleverd worden:
· Een uitgewerkt projectplan in overleg met de gemeente Midden-Groningen en de softwareleverancier;
· Het technisch en organisatorisch implementeren van de nieuwe software, inclusief benodigde koppelingen;
· Het op locatie (laten) opleiden van de eindgebruikers, functioneel applicatiebeheerders en kern-gebruikers;
· Medewerkers worden na implementatie – extra – begeleid in het werken met de nieuwe applicatie.
De projectleider:
· Is verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe financieel systeem.
· Is verantwoordelijk voor een goede, werkende, tijdige en door de organisatie geaccepteerde oplevering binnen het afgesproken budget, tijd en eisen/specificaties;
· Stelt , in overleg met de leverancier, een gedetailleerd projectplan op (incl. migratieplan, opleidingsplan, communicatieplan), en leidt de projectgroep van de implementatie;
· Stuurt op de voortgang van het project, rapporteert aan de opdrachtgevers en escaleert zonodig;
· Zorgt voor de benodigde afstemming met de teams, de adviseurs informatiemanagement, de functioneel applicatiebeheerder, de kerngebruikers en de externe leveranciers;
· Zorgt voor communicatie over het project naar de lijnorganisatie en voor afstemming met de lijnorganisatie over functionele vragen.
Kandidaatomschrijving
We vragen een Projectleider met:
· Ervaring als projectleider binnen het gemeentelijke domein (middelgrote / grote gemeente);
· Kennis van en ervaring met erkende projectmethoden zoals PRINCE2, Scrum e.d.;
· HBO/Academisch werk- en denkniveau;
· Kennis van het gemeentelijke financieel domein;
· Recente ervaring met de implementatie van dergelijke systemen;
· Kennis van het gemeentelijk applicatielandschap.
Interviewplanning
De interviews worden in overleg gepland zo spoedig mogelijk na de sluitingsdatum van indienen offertes
Toelichting op rooster
1,5 tot 2 dagen per week (variabel gedurende de looptijd van het project)
Eisen
Referentie vereist