Aanvraagnummer: 6763
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Utrecht
Uren per week: 32-40 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 04-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Resultaatopdracht
Je bent projectleider voor de voorbereiding van infrastructurele uitvoeringsprojecten. Je stuurt op geld, tijd, kwaliteit en draagvlak in de projectomgeving. Je doet dit in nauwe samenwerking met de projectleider van de studiefase en je zorgt voor een goede aansluiting met de realisatiefase. Je zorgt voor het opstellen van voorlopige en definitieve ontwerpen in overleg met de betrokken gemeenten en met participatie van belanghebbenden. Je bent verantwoordelijk voor de RO-procedures inclusief de vergunningen en de conditionering. In overleg met de projectleider realisatie bereid je de contractering voor. Uiteindelijk draag je het over aan de projectleider realisatie die de verdere contractering, aanbesteding en realisatie verzorgt. De projectleider realisatie maakt tijdens de voorbereidingsfase al deel uit van je projectteam.
De werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Het leiding geven aan de projectgroep (met daarin ook de betrokken gemeenten) voor het voorbereiden van infrastructurele wegen- en fietsprojecten inclusief het opdrachtgeverschap aan ingenieursbureaus;
- Het opstellen van een plan van aanpak en een inkoopplan per project;
- Het beoordelen en optimaliseren van ontwerpen en toetsen van die ontwerpen op juistheid, volledigheid en uitvoerbaarheid;
- Het adviseren over de haalbaarheid van de uitvoering van projecten op het gebied van planning, financiën, ruimtelijke procedures, vergunningen, grondverwerving en risicobeheersing en de technische uitvoerbaarheid;
- Het leveren van inhoudelijke expertise in projectgroepen.
Je krijgt een twee- of drietal projecten uit te voeren, ieder met een andere looptijd. De projecten kunnen deels nog in de studiefase zitten, waarin je een meer adviserende rol hebt. De meeste projecten zijn echter projecten die moeten worden voorbereid, waarna ze worden overgedragen aan de projectleider die zorg draagt voor de uiteindelijke realisatie. Aan het einde van deze fase ligt er een contract waarin alle eisen en voorwaarden waaraan het project moet voldoen zijn opgenomen. De eventueel benodigde gronden zijn beschikbaar en planologisch is doorgang ook mogelijk. Alles is dan gereed voor een start van de aanbesteding.
Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het leiden van civiele projecten in de voorbereidings- of realisatiefase;
3. Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling;
4. Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden, benoem dit duidelijk in het CV.
Gunningscriteria
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van civiele techniek of weg- en waterbouw (25 punten);
6. Een aantoonbaar afgeronde opleiding/cursus op het gebied van projectleiderschap (10 punten);
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van civiele projecten (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van civiele projecten binnen de overheid (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met UAV-GC contracten, benoem dit duidelijk in het CV (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met RO-procedures en de relevante wet- en regelgeving (geluid, luchtkwaliteit, flora en fauna, water, bodem, verhardingen, archeologie) en grondaankopen (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Persoonlijke eigenschappen
- Je bent in staat om zowel samen te werken als zelfstandig te opereren;
- Je bent sociaal vaardig op zowel medewerkers- als managementniveau;
- Je pakt problemen proactief aan en deelt dat met je teamleden;
- Je hebt oog voor nieuwe innovaties in je werkgebied.
Vaardigheden
- Je werkt planmatig gericht op het tijdig behalen van het beoogde resultaat;
- Je bent besluitvaardig en resultaatgericht vanuit een analytisch kader;
- Je bent omgevingsbewust en kunt omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie;
- Je toont sterk (project)leiderschap.
Kennis
- Je hebt kennis van de principes van projectmatig werken;
- Je hebt kennis van omgevings-, risico- en kostenmanagement;
- Je hebt kennis van CROW-normen, o.a. het handboek wegontwerp en ASVV;
- Je hebt kennis van SSK-ramingen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 februari 2025 van 13:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 februari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.