Projectleider Wet open overheid / publicatiekanaal

Logo van gemeente zeist met een abstract ontwerp met blauwgroen strepen die een gestileerde 'z' vormen boven de tekst 'gemeente zeist.

Aanvraagnummer: 3848
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 36 uur
Tarief: €100 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 23-09-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief.

Als medewerker voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Samen werk je continu aan het verbeteren van de dienstverlening. We vormen de schakel tussen politiek en burger.

Team
Je komt in een project team te werken, aangestuurd door de kwartiermaker Wet open overheid.

Opdracht
Wij zoeken een projectleider wet open overheid, IV en ICT gericht voor de implementatie van een publicatiekanaal en proeftuin.

Belangrijk is het opstellen en vaststellen van een implementatieplan met daarin een planning voor het actief openbaar maken van de informatiecategorieën.

Wat moet door de projectleider worden gedaan/opgeleverd?
1. Het versnellen en verbeteren van het proces van behandeling passieve Woo-verzoeken;
2. Het in kaart brengen van processen voor actieve openbaarmaking;
3. Het opzetten van een gemeentelijk publicatieplatform;
4. Koppelen van informatiesystemen op het gemeentelijk publicatieplatform;
5. Aansluiten op landelijk publicatieplatform;
6. In kaart brengen en in lijn brengen van bestaand beleid met de Woo binnen de organisatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider/ teamleider Div binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met de WOO;
4. Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van ICT;

Gunningscriteria
5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau; (10 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van implementatie van wetgeving en/of informatievoorziening; (50 punten)
7. Uiterlijk per 1 oktober 2024 beschikbaar; (20 punten)
8. Maximum uurtarief van € 100,- exclusief BTW. (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Verbindend;
  • Overtuigend;
  • Creatief;
  • Planmatig werken.
  • Inzicht in proces van IB en ICT.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 24 september 2024 van 15:00 uur tot 17:00 uur.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze in het handelsregister geregistreerd staan (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 23 september 2024 09:00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

3848 - Projectleider Wet open overheid / publicatiekanaal