Aanvraagnummer: 6096
Organisatie: Gemeente Kampen
Locatie: Kampen
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: €150 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 02-01-2025 12:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie werkt samen met inwoners aan een fijne leefomgeving met een goede balans tussen gebouwen, groen en water. De gemeente Kampen telt ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers, verdeeld over 11 afdelingen. Hierdoor is de organisatie professioneel, maar tegelijkertijd persoonlijk.
Opdracht
De Thuisgevers is een ambitieus project dat sinds september 2022 vergunninghouders helpt met huisvesting en integratie in lokale gemeenschappen door middel van vrijwillige buddy’s. Het project is een samenwerking tussen de gemeente Kampen en de Protestantse Kerk in Nederland (PKN), mede gefinancierd door het Ministerie van Asiel en Migratie.
De Thuisgevers richt zich op het verbinden van het sociale en fysieke domein, samen met overheden en private partijen. Het dynamische team bestaat uit ongeveer 14 professionals en werkt landelijk.
Wat ga je doen?
Als projectmanager stuur je het team van De Thuisgevers aan en ben je het aanspreekpunt voor stakeholders, zoals de stuurgroep waarin de gemeente Kampen en de PKN zijn vertegenwoordigd. Je werkt nauw samen met werkgroepen van het Rijk, waaronder het Ministerie van Asiel en Migratie, het Ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, en het COA.
Belangrijkste taken:
- Leiden van het projectbureau en aansturen van het team.
- Aanspreekpunt voor het Rijk binnen het project.
- Zorgdragen voor voortgangsrapportages.
- Coördineren van lokale projecten met gemeenten en maatschappelijke organisaties.
- Strategisch adviseren over de inzet van onbenutte ruimtes en nieuwe initiatieven.
- Verbreden van samenwerking tussen overheden, partners en vrijwilligers.
- Oplossen van organisatorische en bestuurlijke knelpunten.
- Stimuleren van lokaal draagvlak door middel van communicatie en betrokkenheid.
- Onderhouden van relaties op lokaal, provinciaal en landelijk niveau.
Wat breng je mee?
- Ervaring met en kennis van de situatie van ontheemden in Kampen.
- Inzicht in bestuurlijke processen binnen overheden.
- Analytisch vermogen om complexe vraagstukken op te lossen.
- Flexibiliteit voor werk buiten kantoortijden.
- Goede communicatieve vaardigheden op alle niveaus.
- Ervaring in projectmanagement en leidinggeven aan multidisciplinaire teams.
- Kennis van woningbouw en migratievraagstukken.
- Resultaatgerichtheid en projectrealisatie binnen tijd en budget.
- Vaardigheid in relatiebeheer met diverse stakeholders.
- Hands-on mentaliteit en proactieve houding.
- Verbindende persoonlijkheid en samenwerkingsgericht.
- Ervaring met rapporteren en presenteren aan verschillende gremia.
- Affiniteit met de missie en waarden van De Thuisgevers.
Waarom De Thuisgevers?
Bij De Thuisgevers werk je aan een maatschappelijk relevant project dat bijdraagt aan de integratie van nieuwkomers. Je ontwikkelt creatieve oplossingen samen met een breed netwerk van partners.
Vereisten
- Afgeronde opleiding op minimaal wo-bachelor niveau.
- Minimaal 3 jaar werkervaring als projectmanager in de afgelopen 10 jaar binnen de opvang en huisvesting van ontheemden.
Gunningscriteria
- Afgeronde opleiding richting bestuurskunde of Nederlands recht (15 punten).
- Minimaal 3 jaar werkervaring als projectmanager binnen een gemeente (20 punten).
- Ervaring met opstellen van beleid voor ontheemden (25 punten).
- Ervaring als leidinggevende bij een team met focus op ontheemden (20 punten).
- Ervaring met mediacampagnes over opvang van ontheemden (10 punten).
- Werkervaring binnen de sociale kaart van Overijssel (10 punten).
Competenties
- Analytisch sterk.
- Samenwerkingsgericht.
- Communicatief vaardig.
- Gestructureerde werkwijze.
Maximum uurtarief
150 euro per uur (excl. btw)
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Maandag t/m vrijdag. Hybride werken is mogelijk.
Planning
Gesprekken vinden plaats in de week na de sluitingsdatum. U ontvangt tijdig bericht over uw status.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Een integriteits- of geheimhoudingsverklaring is vereist.
- Uittreksel Handelsregister (KvK) kan worden opgevraagd.
- Een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) kan worden opgevraagd.
- Indien van toepassing, registratie als ter beschikking steller personeel conform Waadi.
Reactietermijn
Reageer uiterlijk donderdag 2 januari 2025, 12.00 uur.