Projectmanager Opvang Oekraïense Vluchtelingen

Kaartsilhouet van een regio met daarop in vette letters "ABG Gemeenten".

Aanvraagnummer: 13169
Contractvorm: Detachering
Organisatie: ABG organisatie
Locatie: Gemeentehuis Rijen
Uren per week: 32 per week
Tarief: 100 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: misschien
Sluitingsdatum: 29-06-2025 10:15

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


De ABG-organisatie

De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen.
Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. 

Kijk voor meer informatie over de ABG-organisatie op www.abg.nl.
De gemeente Alphen- Chaam is op zoek naar een ervaren en daadkrachtige projectmanager om de opvang van Oekraïense vluchtelingen in goede banen te leiden. Deze functie omvat de aansturing van de opvang, het coördineren van de uitvraag, het contracteren van leveranciers en het onderhouden van nauwe afstemming met het gemeentebestuur. Naast de opvang moet de projectmanager de reconstructie van het naastliggende parkeerterrein in de kern van Alphen integraal meenemen. 
Taken en verantwoordelijkheden
Aansturing en coördinatie:
  • Leidinggeven aan het projectteam en het bewaken van de voortgang van alle projectactiviteiten.
  • Zorgdragen voor een efficiënte en effectieve inzet van middelen en capaciteit.
  • Opstellen en bewaken van een projectplan, inclusief planning, budget en risicoanalyse.

Uitvraag en contractering:
  • Opstellen van heldere en concrete uitvraagdocumenten voor diverse leveranciers (bijvoorbeeld huisvesting, zorg, welzijn).
  • Beoordelen van ingediende offertes en adviseren over gunning.
  • Opstellen en beheren van contracten met leveranciers.

Afstemming en communicatie:
  • Onderhouden van nauw contact met het gemeentebestuur en andere relevante stakeholders.
  • Regelmatig rapporteren over de voortgang, knelpunten en oplossingen.
  • Faciliteren van overlegstructuren en werkgroepen.
  • Zorgen voor heldere en tijdige communicatie naar de betrokken partijen.

Risicomanagement:
  • Identificeren en analyseren van potentiële risico's binnen het project.
  • Opstellen van mitigerende maatregelen en het bewaken van de effectiviteit ervan.

Communicatie en participatie:
  • Informeren van de gemeenschap over de ontwikkelingen in de opvang van Oekraïense vluchtelingen.
  • Betrekken van inwoners en andere belanghebbenden bij het proces.
Profiel kandidaat
  • Hbo- of wo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur met een afgeronde opleiding in projectmanagement of een aanverwante richting.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Ervaring met het opstellen en beoordelen van contracten.
  • Kennis van de geldende wet- en regelgeving omtrent opvang van vluchtelingen is een pré.
  • Ervaring met risicomanagement.
  • Flexibel, stressbestendig en in staat om in een dynamische omgeving te werken.
  • Analytisch vermogen en oplossingsgericht.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Kennis van de Oekraïense taal en cultuur is een pré.

Vereisten / Knock-out criteria

  1. Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  2. Om bij de gemeente te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht.

Gunningscriteria / Wensen
  1. Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
    • Ja (1 Punten)
    • Nee (0 Punten)
  2. Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
    • Minder dan 3 jaar werkervaring (1 Punten)
    • 3 jaar werkervaring (2 Punten)
    • 4 jaar werkervaring (3 Punten)
    • 5 jaar werkervaring (4 Punten)
    • Meer dan 5 jaar werkervaring (5 Punten)
  3. Kandidaat heeft ervaring met werken met (benoem systeem/applicatie/programma). Dit moet blijken uit het CV.
    • Ja (2 Punten)
    • Nee (0 Punten)
  4. Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
    • Ja (5 Punten)
    • Nee (0 Punten)
  5. Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
    • Ja (5 Punten)
    • Nee (0 Punten)
  6. Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)
    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)
    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)
  7. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
    • Uitstekend (3 Punten)
    • Goed (2 Punten)
    • Matig (0 Punten)
  8. Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)
    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)
    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)
  9. Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)
    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)
    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.