Projectmanager Renovatie Stadhuis

Tekst "Kampen" in blauw lettertype met een gestileerde "K" in een blauw schild aan de rechterkant.

Aanvraagnummer: 4466
Organisatie: Gemeente Kampen
Locatie: Kampen
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: €105 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: 1-1-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 28-10-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich dagelijks in met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. We staan voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met ruim 55.000 inwoners en ongeveer 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang: groot genoeg voor professionaliteit en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk.

Opdracht
Als Projectmanager Renovatie Stadhuis speel je een belangrijke rol in de voorbereiding en eventuele realisatie van de renovatie van het stadhuis van de gemeente Kampen. Je ontwikkelt het bestaande schetsontwerp tot een voorlopig ontwerp en bewaakt de uitvoerbaarheid van het plan binnen de afgesproken kaders. Je zorgt voor een gedragen ontwerp in afstemming met interne specialisten, de ambtelijke opdrachtgever, gebruikers en andere stakeholders, en legt de keuzes voor aan de raad. Bij een positieve besluitvorming zorg je ervoor dat het voorlopig ontwerp verder wordt ontwikkeld.

Van A tot Z leid je de renovatie van het stadhuis in samenwerking met de Projectmanager Bouw van de gemeente Kampen. Daarnaast werk je met een multidisciplinair team van experts aan deze uitdagende opdracht, vraaggericht georganiseerd. Je hebt ervaring en passie voor het realiseren van maatschappelijk vastgoed en neemt verantwoordelijkheid over het gehele proces: van voorbereiding, ontwerpmanagement, aanbesteding en uitvoering. Je bent veranderkundig sterk en kunt een werkplekconcept realiseren dat door de organisatie wordt gedragen. Na uitvoering zorg je voor een goede overdracht naar je collega's die verantwoordelijk zijn voor het toekomstige beheer.

Tot aan de renovatie zorg je ervoor dat medewerkers van de gemeente Kampen qua werkomgeving zo goed mogelijk gefaciliteerd worden en lossen eventuele knelpunten op. Omdat dit alle facilitaire facetten raakt, werk je nauw samen met het facilitaire team en heb je bij voorkeur een facilitaire achtergrond.

Verder ben je verantwoordelijk voor:

  • Je treedt actief op als gezicht van het project richting de organisatie, bestuur en politiek.
  • Participeren in het aanbesteden en selecteren van bouwpartners.
  • Coördinatie voor het tot stand komen van het voorlopig ontwerp en bij goedkeuring de realisatie ervan.
  • Sparringpartner voor directe collega's.
  • Intensief contact met diverse stakeholders.
  • Streven naar een gezamenlijk belang voor alle betrokken partijen.
  • Bewaken van het budget.
  • Contract- en leveranciersmanagement, rapportage, planning en controle, signaleren van afwijkingen.
  • Tegen tijdsoverbrugging en het streven naar overeenkomen werkplekconcept.
  • Zorgdragen voor kwaliteit en veiligheid.
  • Je zoekt verbinding met interne en externe partijen.
  • Je vertaalt informatie naar bestuurlijke voorstellen voor besluitvorming door college en gemeenteraad.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau in de richting van Bedrijfskunde, Verandermanagement of Facilitair.
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Projectmanager Facilitaire zaken bij een gemeente met +40.000 inwoners.

Gunningscriteria
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Projectmanager Facilitaire zaken bij een gemeente met +40.000 inwoners. (25 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van herinrichtingsprojecten (geef 2 voorbeelden in je cv aan van projecten die je uitgevoerd hebt) (15 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van werkplekconcepten in de afgelopen 10 jaar (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (10 punten)
6. Ervaring met het begeleiden bij het ontwerpen en realiseren van een overheidsgebouw met publieke functie (25 punten)
7. Ervaring met aanbestedingen op facilitaire gebied voor een overheid (10 punten)
8. Ervaring in de afgelopen 5 jaar met stakeholdermanagement en politiek-bestuurlijke besluitvormingsprocessen (10 punten)
9. Uurtarief maximaal €105,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (5 punten).

Competenties

  • Coachend en inspirerend.
  • Kennis en ervaring met bestuurlijke besluitvorming.
  • Goede communicatieve vaardigheden en standvastigheid.
  • Hands-on mentaliteit, initiatiefrijk en snel in uitvoering.
  • Positieve instelling met de overtuiging dat samenwerking tot de beste oplossingen leidt.
  • Daadkracht en creativiteit om optimale oplossingen te bedenken en verrassend innovatief te zijn.
  • Focus op klant en kwaliteit.

Functieschaal
Maximaal tarief €105,-

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Hybride werken mogelijk: Ja
Werkdagen: Maandag t/m vrijdag

Planning
Gesprekken zijn gepland op woensdag 30 oktober 2024. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten krijgen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie

  • Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) wordt gevraagd.
  • Integriteitsverklaring wordt gevraagd.
  • Uittreksel Handelsregister (KvK) wordt gevraagd.
  • Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) wordt gevraagd.
  • Bij inzet van personeel door opdrachtnemer moet deze in het Handelsregister staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Reactietermijn voor deze opdracht loopt tot maandag 28 oktober 2024, 09:00.


Reageer nu op deze opdracht!

4466 - Projectmanager Renovatie Stadhuis