Projectmedewerker minima en bijzondere bijstand Participatiewet

Logo van uitvoeringsorganisatie bbs met drie in elkaar grijpende cirkels in blauw, groen en geel, met daaronder de tekst "baarn - bunschoten - soest".

Aanvraagnummer: 7940
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Uitvoeringsorganisatie BBS
Locatie: Soest
Uren per week: 16 - 32 per week
Tarief: 65 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 20-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de BBS mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de BBS. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken en
  • Gericht op Samenwerking.

Opdracht
De opdracht is bedoeld om de klantmanagers inkomen te ontlasten zodat hier ruimte ontstaat hun eigen caseload goed te blijven beheren en de focus op de nieuwe aanvragen levensonderhoud kunnen leggen.

  • Het beoordelen en afhandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand, minimaregelingen, Individuele Inkomenstoeslag (IIT), compensatie eigen risico (CER).
  • Het zelfstandig onderzoeken van aanvragen met soms complexe problematiek en behandelen volgens de omgekeerde toets benadering.
  • Het rapporteren en juridische advisering met betrekking tot aanvragen.
  • Het zelfstandig beheren en monitoren van een caseload.
  • Het hebben van fysiek klantcontact of afleggen van huisbezoeken bij klanten.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2025 voor 32 uur per week;
4. Uurtarief maximaal € 65,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar aaneengesloten zelfstandig, zonder tussenkomst van een toetsing, aanvragen bijzondere bijstand, minima, CER en IIT afgehandeld;
6. Aantoonbare werkervaring met Suite (omschrijf duidelijk in cv waar deze ervaring is opgedaan) en Zaaksysteem.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van complexe aanvragen waarbij complexe problematiek speelt (benoem duidelijk de complexiteit in het cv) (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig opstellen van rapportages en beschikkingen (10 punten);
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de Participatiewet; (40 punten)
10. Aantoonbare werkervaring met Suite (omschrijf duidelijk in cv waar deze ervaring is opgedaan); (20 punten);
11.  Aantoonbare werkervaring met het afleggen van huisbezoeken; (15 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatief vaardig, vooral in persoonlijk contact;
  • Actuele kennis van relevante wet- en regelgeving;
  • Klantgericht;
  • Flexibel inzetbaar, geen 9-tot-5-mentaliteit en indien noodzakelijk aanwezig op kantoor, ook wanneer dit een thuiswerkdag is.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1-2 (maximaal 1 x 32 of 2 x 16)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden afgestemd met de kandidaat. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 20 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.