Raadsadviseur

Logo van Gemeente Elburg met centraal een wapen geflankeerd door twee leeuwen op een blauwe achtergrond.

Aanvraagnummer: 4459
Organisatie: Gemeente Elburg
Locatie: Elburg
Uren per week: 24 uur
Tarief: €125 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 4-11-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-10-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, 't Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.

Opdracht
- Je voert zelfstandig de dagelijkse taken van de griffie uit. Je vervangt tevens de griffier bij haar afwezigheid;
- Je verzorgt de voorbereiding, ondersteuning en afhandeling van raads- en commissievergaderingen (BOB-methode) en raadsontmoetingen, waaronder:
- Opstellen van agenda’s;
- Adviseren van de raadsleden over de inzet van raadsinstrumenten, zoals moties, amendementen en initiatiefvoorstellen;
- Afhandeling van de vergaderstukken van de raad;
- Registreren en archiveren van inkomende en uitgaande post;
- Bewaken van de voortgang van afdoeningsvoorstellen;
- Up-to-date houden van het raadsinformatiesysteem in Ibabs;
- Ondersteunen van voorzitters;
- Incidenteel verslaglegging;
- Je organiseert mede diverse activiteiten voor de raad, zoals werkbezoeken (binnen en buiten gemeentehuis);
- Je onderhoudt contact met inwoners die willen inspreken of vergaderingen van de raad willen bijwonen;
- Je levert een bijdrage aan het optimaliseren en verbeteren van de informatiestromen en andere werkprocessen;
- Je draagt bij aan goede communicatie en informatie voor de raad;
- Je begeleidt raadswerkgroepen, waaronder de Jeugdraad waarvoor je contactpersoon bent.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring als (commissie) griffier of raadsadviseur (licht dit duidelijk toe in het cv);
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-juridisch niveau;
3. Een maximumtarief van € 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender.

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het werken op een griffie (40 punten);
5. Een afgeronde opleiding op wo-juridisch niveau (10 punten);
6. Uiterlijk beschikbaar per 4 november 2024 voor 24 uur per week (40 punten);
- Uiterlijk beschikbaar per 4 november 2024 (40 punten);
- Uiterlijk beschikbaar per 11 november 2024 (20 punten);
- Beschikbaar na 11 november 2024 (0 punten);
7. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente tot 25.000 inwoners (10 punten).

Competenties

- Je beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
- Je werkt secuur en accuraat en weet van aanpakken;
- Je bent digitaal vaardig en hebt affiniteit met ICT-toepassingen van de raad en raadsinformatiesystemen (ervaring Ibabs is een pré);
- Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
- Je kunt goed plannen en organiseren;
- Je bent assertief;
- Je bent bereid flexibele werktijden te werken (zowel overdag als in de avonduren);
- Je bent een positieve teamspeler die goed kan samenwerken en bijdraagt aan het gezamenlijke resultaat;
- Je beschikt over relativeringsvermogen;

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (voorkeur voor maandag, woensdag en vrijdag). Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop of iPad.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 21 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

4459 - Raadsadviseur