Fraud Blocker Regievoerder I-Domein | Gemeente Westland | ZZP Opdrachten

Regievoerder I-Domein

Logo van gemeente westland met een gestileerde witte figuur die een ploeg trekt op een zwarte achtergrond, naast de naam in blauwe en groene blokken.

Aanvraagnummer: 5758
Organisatie: Gemeente Westland
Locatie: Westland
Uren per week: 36 uur
Tarief: €145 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 17-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht
Gemeente Westland is op zoek naar een tijdelijke Regievoerder I-Domein. Ben jij in staat om duidelijk en helder te communiceren en hiermee rust te brengen in een dynamische organisatie? Heb je daarnaast voldoende inzicht in informatievoorziening en informatiebeheer om bij te dragen aan de strategische sturing? Reageer dan op deze opdracht.

Het I-domein
Informatie speelt een cruciale rol in het succes van organisaties en heeft een strategische positie op de agenda van bestuur en management. Digitale dienstverlening, snelheid, wendbaarheid, innovatie en veiligheid zijn daarbij onmisbaar. Het I-domein omvat de gehele informatiestroom binnen de gemeente Westland, zowel technisch als functioneel, en is essentieel voor het optimaliseren van de dienstverlening aan inwoners en bedrijven.

Om deze ambities te realiseren, worden de teams Informatievoorziening & Automatisering, Informatiebeheer en Gegevensbescherming gebundeld tot één integraal domein. Het Koersdocument I-domein vormt hiervoor de basis en de implementatie is voorzien per 1 januari 2025.

Na vaststelling van het Koersdocument zal de samenwerking binnen het I-domein verder vormgegeven moeten worden. Hiervoor zoeken wij een strategisch leider, die samen met medewerkers en management kan bouwen aan het I-domein en leiding geeft aan de implementatie van het Koersdocument.

Wat ga je doen?

  1. Koersdocument: Leidinggeven aan de besluitvorming en implementatie van het Koersdocument I-domein, in samenwerking met het management en CIO-office. Je communiceert de nieuwe koers binnen de organisatie en rapporteert voortgang aan de algemeen directeur.
  2. CIO-office: Je richt een functionerend CIO-office in met een duidelijke agenda, leg je samenwerkingsafspraken vast en organiseer je de communicatiekanalen.
  3. Integrale samenwerking: Creëren van een positieve werkomgeving en het stimuleren van integrale samenwerking binnen het I-domein.
  4. P&C-cyclus: Verbeteren van de aansluiting van het I-domein op de P&C-cyclus met scherp inzicht in financiën.
  5. Evaluatie 2022: Sturing geven aan de evaluatie ‘Reorganisatie 2022’ met als doel deze af te ronden.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal € 145,- inclusief reiskosten, exclusief BTW.
2. Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in informatica, bedrijfs- of bestuurskunde.
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met gegevensbescherming, informatiekunde en IT.
4. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als regievoerder, CIO, directeur of manager binnen het I-domein.

Gunningscriteria (weging)

  1. Aantoonbare leidingervaring bij minimaal 2 projecten/programma’s met focus op het inrichten van integrale samenwerking tussen teams (30 punten).
  2. Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als regievoerder, CIO, directeur of manager binnen het I-domein (30 punten).
  3. Minimaal 2 jaar werkervaring in een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar (5 punten).
  4. Minimaal 2 jaar ervaring met begrotingen en relevante gemeentelijke P&C-processen (10 punten).
  5. Minimaal 10 jaar werkervaring met gegevensbescherming, informatiekunde en IT (20 punten).
  6. Kandidaat is bereid om na 1040 uur bij wederzijds goedvinden in dienst te treden (5 punten).

Vermeld in het cv duidelijk hoe u of de door u aangeboden kandidaat voldoet aan het profiel.

Competenties

  • Sterke communicatieve en organisatorische vaardigheden.
  • Goed begrip van IT-systemen, databeheer en relevante wetgeving.
  • Ervaring met het coördineren van complexe projecten binnen deadlines en budgetten.
  • Goed inzicht in bedrijfsprocessen en het begeleiden van teammanagers.
  • Ervaring met budgetbeheer en monitoring van uitgaven.
  • Kostenbesparingen vertalen naar concrete, impactvolle voorstellen.

Aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
In overleg.

Planning
De gesprekken vinden plaats in week 51. U ontvangt uiterlijk woensdag 18 december 2024 bericht of u bent uitgenodigd. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) wordt gevraagd.
  • Het aantal declarabele uren bedraagt maximaal 1620 uur per jaar.
  • Indien nodig, dient opdrachtnemer geregistreerd te zijn conform de Waadi-wetgeving.
  • De voertaal binnen de gemeente is Nederlands.

Reactietermijn
De reactietermijn loopt tot dinsdag 17 december 2024, 09:00 uur.