Fraud Blocker Regievoerder Omgevingsdienst Utrecht (ODU) | ZZP Opdrachten

Regievoerder Omgevingsdienst Utrecht (ODU)

Logo van Gemeente Bunnik met een groene cirkel met drie blauwe golvende lijnen en de tekst "gemeente Bunnik" in grijs.

Aanvraagnummer: 6284
Organisatie: Gemeente Bunnik
Locatie: Odijk
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 20-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 09-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Gemeente Bunnik is een ambitieuze gemeente en een betrokken partner in regionale netwerken. Onze medewerkers dragen bij aan een groene, gezonde en slimme regio volgens het collegeprogramma ‘Groeien, vergroenen en verbinden’. Werken bij gemeente Bunnik betekent uitblinken in je vak. Wij geloven in aanpakken, durven vernieuwen en inspelen op ontwikkelingen in de samenleving. Samen met inwoners, ondernemers en regionale partners zoeken we naar oplossingen.

Opdracht Regievoerder

Algemeen

De regievoerder opereert vanuit twee perspectieven:

  1. De opdrachtgeversrol: scherp inkopen van de producten en diensten van de Omgevingsdienst regio Utrecht (ODU).
  2. De eigenaarsrol: bijdragen aan een robuuste omgevingsdienst en daarin investeren.

De regievoerder adviseert de wethouder, die bestuurlijk eigenaar en opdrachtgever is, en fungeert als schakel tussen de gemeente en de omgevingsdienst. Affiniteit met vergunningen, toezicht en handhaving is een pré. De opdracht wordt voornamelijk vervuld op maandagochtend, donderdag en vrijdag.

Taken

  • Aanspreekpunt voor ODU-zaken.
  • Voorbereiden en adviseren over vergaderstukken van het Algemeen Bestuur.
  • Opstellen en afstemmen van het uitvoeringsprogramma en overeenkomsten.
  • Monitoren van afspraken en voortgang.
  • Afhandelen van de eindafrekening van het uitvoeringsprogramma 2024.
  • Bijdragen aan het fusieproces tussen de ODRU en de Regionale Uitvoeringsdienst Utrecht (RUD).
  • Coördineren van besluitvorming over de kadernota en begroting.
  • Opstellen van voorstellen en afstemmen met raadsrapporteurs.
  • Budgetbeheer van ODU-middelen.
  • Voorbereiden en bijwonen van overleggen en heidagen.
  • Afstemming en advies over de gemeenschappelijke regeling.

Vereisten

  • Minimaal 3 jaar ervaring als regievoerder voor een omgevingsdienst.
  • Ervaring met het begeleiden van fusies.
  • Beschikbaar per 20 januari 2025, 16 uur per week (Ma, Do, Vr).

Gunningscriteria

  • Minimaal 5 jaar ervaring als regievoerder voor omgevingsdiensten (40 punten).
  • Ervaring met contractbeheer (20 punten).
  • Ervaring binnen een gemeente of gemeenschappelijke regelingen (20 punten).
  • Ervaring als ambtelijk adviseur van een wethouder (20 punten).

Competenties

  • Zelfstandig en zelfsturend.
  • Resultaatgericht.
  • Verantwoordelijk.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Collegiaal en een teamspeler.
  • Proactief.
  • Bestuurlijk sensitief.
  • Verbindend en omgevingsbewust.

Functieschaal
Ingeschaald in functieschaal 10, conform CAO.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 1 referentie.

Werkdagen
Maandag, donderdag en vrijdag. Hybride werken mogelijk.

Planning
Gesprekken vinden plaats op 13, 14 of 15 januari 2025. Kandidaat ontvangt zo snel mogelijk bericht bij uitnodiging. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd.

Overige informatie
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kan gevraagd worden.

Reactietermijn
Reageren kan tot donderdag 9 januari 2025, 09:00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

6284 - Regievoerder Omgevingsdienst Utrecht (ODU)