Salarisadministrateur

Logo van de gemeente Schagen, met een gestileerde groene 'S' in een zeshoek met rode klep, naast de tekst 'Gemeente Schagen.

Aanvraagnummer: 1141
Organisatie: Gemeente Schagen
Locatie: Schagen
Uren per week: 16 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 1-7-2024 t/m 30-6-2025
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 1-7-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 16-05-2024 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Gemeente Schagen is op zoek naar een Salarisadministrateur

Werkzaamheden:

·       Loonadministratie: verwerken mutaties, opstellen loon- en pensioenaangiftes, (her)rekeningen uitvoeren,
controleren loonadministratie
·       Afsluiten jaarrekening m.b.t. de loonadministratie
·       Inrichten salarisadministratie: aanmaken looncomponenten, verwerken wijzigingen (cao, wetswijzigingen),
verwerken aanpassingen journaalstaat
·       Data aanleveren voor de accountantscontrole en VIC
·       Voor de loonadministratie maandelijks bij financiële administratie van team Financiën aanleveren van
betaalbestanden, pensioenaangiftes, journaalstaten en zorgen voor aansluiting met het financieel systeem
·       Beantwoorden vragen van medewerkers en HR collega’s betreffende de salarisadministratie
·       Nauw samenwerken met de sr HR consulent (formatiebeheerder) en HR consulenten (medewerkers salaris- en
personeelsadministratie)
·       Pro-actief meedenken/adviseren over een zo efficiënt mogelijke salarisadministratie conform de meest recente wet-
en regelgeving

Wij zoeken een salarisadministrateur die:

·       Minstens 5 jaar relevante werkervaring heeft als salarisadministrateur
·       Minstens 2 jaar relevante werkervaring heeft als salarisadministrateur bij gemeenten
·       Ruime ervaring heeft met AFAS
·       HBO werk- en denkniveau heeft
·       Minstens een praktijkdiploma loonadministratie of gelijkwaardig diploma heeft


Kandidaat beschikt over onderstaande competenties
- accuraat en kwaliteitsgericht
- servicegericht
- samenwerkingsgericht
- goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
- integer
- organiseren en plannen
- stressbestendig

Werk- en denkniveau

Kandidaat heeft HBO werk-en denkniveau. Dit blijkt uit een diploma of de uitgevoerde werkzaamheden genoemd in het CV.

Opleiding

Kandidaat is in het bezit van het Praktijkdiploma Loonadministratie of gelijkwaardig. Dit wordt door het CV aangetoond en het diploma dient op verzoek te kunnen worden getoond.

Werkervaring

Kandidaat heeft 5 jaar werkervaring als salarisadministrateur. Dit wordt door het CV aangetoond.
Referentie vereist
Weging prijsdeel: 30 %

Werkervaring

Kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als salaris-administrateur bij een gemeente. Dit wordt door het CV aangetoond.
Weging: 25 %

Werkervaring

Kandidaat heeft ruime werkervaring als salarisadministrateur met het Afas systeem. Dit wordt door het CV aangetoond.
Weging: 15 %

Werkervaring

Kandidaat heeft up to date kennis van fiscale en sociale wetgeving. Dit wordt door het CV aangetoond.
Weging: 5 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens het interview wordt de kandidaat onder andere getoetst op de gewenste competenties en de mate van geschiktheid voor de uit te voeren werkzaamheden.

Weging: 25 %
De interviews worden gehouden in de week van 27 mei 2024.