Fraud Blocker Secretaris Bezwaarschriften | Gemeente Wijdemeren | ZZP

Secretaris Bezwaarschriften

Logo van wijdemeren, met gestileerde blauwe tekst met daaronder groene en aqua abstracte watervormen.

Aanvraagnummer: 4653
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Loosdrecht
Uren per week: 200 uur per jaar uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: tot 1 januari 2026
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 06-11-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega's elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!

Opdracht
Om piekdruktes op te kunnen vangen werkt Juridische Zaken (JZ) bij gemeente Wijdemeren met een flexibele schil van externen. In deze functie ben je in goed overleg op afroep beschikbaar voor de coördinatie van Wet open overheid (Woo)-verzoeken. Dat komt erop neer dat je de implementatie van de Woo en de afhandeling van Woo-verzoeken van A tot Z helpt coördineren.

Van november 2024 tot en met januari 2025 ligt de nadruk op het in behandeling nemen van zo’n 15 Woo-verzoeken. We willen deze achterstand namelijk zo snel mogelijk oplossen. Denk hierbij aan het faciliteren, sturen en bewaken van het proces tot en met het tijdig afhandelen van het verzoek door het besluit op te stellen en te verzenden. De afhandeling van Woo-verzoeken voer je dus in grote mate zelfstandig uit, inclusief eventuele bezwaar- en beroepsprocedures.

Van februari 2025 tot en met december 2025 ben je daarnaast ook meer betrokken bij de implementatie/coördinatie van de actieve openbaarmaking. Aangezien gemeente Wijdemeren herindeelt bij gemeente Hilversum zal je ook met collega's van Hilversum samenwerken.

Verwachting qua benodigde inzet:
Half november 2024 tot en met januari 2025: circa 20 uur per week.
Februari 2025 tot en met december 2025: op afroep en in goed overleg de inzet van de overige maximaal 120 uur.

Vereisten / Knock-out criteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het behandelen van Wob-verzoeken dan wel Woo-verzoeken.

Gunningscriteria
3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Nederlands Recht (20 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het behandelen van Wob-verzoeken dan wel Woo-verzoeken (30 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie in de afgelopen 8 jaar (20 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met bezwaar- en/of beroepsprocedures (20 punten)
7. Beschikbaar per uiterlijk 18 november 2024 (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Uitstekende adviesvaardigheden
  • Teamplayer
  • Communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk)
  • Resultaatgericht
  • In staat om verwachtingen, behoeften en wensen te vertalen naar de best passende oplossing

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, eventueel verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op dinsdagochtend 12 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 6 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

4653 - Secretaris Bezwaarschriften