Fraud Blocker Secretaris Commissie bezwaarschriften | BEL Combinatie | ZZP

Secretaris Commissie bezwaarschriften

Logo van belcombinatie, met de letters "bel" in rood en blauw binnen een grijze rechthoekige rand met daaronder het woord "combinatie".

Aanvraagnummer: 6049
Organisatie: BEL Combinatie
Locatie: Eemnes
Uren per week: 24-32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 30-12-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
De BEL Combinatie is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze gebruik van één professionele en flexibele ambtelijke organisatie: de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de kerncompetenties: professionaliteit, openheid, samenwerken en publiek ondernemerschap.

Opdracht
Als secretaris van de commissie bezwaarschriften werk je voor de onafhankelijke, externe commissie. Je bereidt hoorzittingen samen met je collega-secretaris inhoudelijk voor. Tijdens de hoorzittingen vervul je om beurten de rol van secretaris. Een externe partij is aanwezig voor het notuleren van de hoorzittingen. Je organiseert de planning en verzorgt de correspondentie met betrokkenen ter voorbereiding. Procesbewaking is een belangrijke taak.

Je stelt conceptadviezen op voor de commissie bezwaarschriften, beoordeelt ingediende bezwaarschriften op ontvankelijkheid en toetst deze aan wetgeving en jurisprudentie. Je zorgt ook voor de verdere afhandeling van bezwaren, met belangrijke aandachtsgebieden als sociaal domein en omgevingsrecht. De commissie behandelt alle soorten besluiten, uitgezonderd belastingzaken en personele aangelegenheden. Vergaderingen worden doorgaans op maandag- en donderdagavond om de twee weken gehouden. Op het gebied van het sociaal domein bereid je daarnaast beslissingen op bezwaar voor.

Samen met de andere secretaris stel je jaarlijks een jaarverslag op voor de diverse bestuursorganen. Je neemt deel aan de jaarvergadering van de bezwarencommissie. Bij ontvangst van een bezwaarschrift beoordeel je of dit in aanmerking komt voor pre-mediation. Tijdens deze trajecten fungeer je als onafhankelijk gesprekspartner. Voor deze opdracht geldt de mogelijkheid tot verlenging.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Beschikbaar per 2 januari 2025;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris commissie bezwaarschriften.

Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening/fysieke leefomgeving of het sociaal domein (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een overheidsinstantie (30 punten);
7. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal wo-niveau (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Een WO- of hbo+ geschoolde jurist met minimaal twee jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. Ervaring op het gebied van ruimtelijke ordening/fysieke leefomgeving of het sociaal domein is een pré. Vereiste competenties:

  • Uitstekende sociale, communicatieve en adviesvaardigheden;
  • Analytisch, brede juridische kennis en proactief;
  • Flexibel;
  • Resultaatgericht;
  • Oplossingsgericht;
  • Gestructureerd en georganiseerd;
  • IT-vaardig;
  • Ervaring met mediation is een pré.

Je weet wanneer samenwerking nodig is, maar kunt ook goed zelfstandig opereren. Je bent initiatiefrijk, praktisch, zorgvuldig en consciëntieus.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in salarisschaal 10, cao SGO, salarispeil 1 januari 2024 (op basis van 36 uur).

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Hybride werken is mogelijk.
Werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een nader te bepalen datum en tijd. Kandidaten die worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk dinsdag 31 december 2024 bericht. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd.

Overige informatie

  • De BEL Combinatie vraagt bij elke nieuwe opdracht én verlenging om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De VOG-aanvraag dient binnen 24 uur na gunning te worden ingediend.
  • De NAW-gegevens en integriteitsverklaring dienen binnen 24 uur na gunning volledig ingevuld en ondertekend te worden aangeleverd.
  • De overeenkomst dient door alle partijen te zijn ondertekend alvorens de kandidaat start.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze in het handelsregister geregistreerd staan als zodanig (conform Waadi).
  • Parkeer- en reiskosten worden niet vergoed. Het geoffreerde uurtarief is inclusief reiskosten en parkeerkosten.

De reactietermijn van deze aanvraag loopt tot maandag 30 december 2024, 09.00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

6049 - Secretaris Commissie bezwaarschriften