Secretaris Commissie Bezwaarschriften

Logo van Gemeente Borne met een blauw schild met daarop een gouden bijenkorf en drie bijen, bekroond door een kroon.

Aanvraagnummer: 9021
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Borne
Locatie: Borne
Uren per week: 16 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: 2x halfjaar
Sluitingsdatum: 30-04-2025 09:30

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Ben jij een juridisch expert met een sociale en verbindende instelling? Wil jij bijdragen aan een zorgvuldige en efficiënte behandeling van bezwaarschriften binnen het Sociaal Domein? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

De gemeente Borne is op zoek naar een:  
 

Secretaris Commissie Bezwaarschriften met als zwaartepunt het Sociaal Domein   

Als Secretaris Commissie Bezwaarschriften speel je een cruciale rol in de behandeling van bezwaarschriften. Je bent een sparringpartner voor de commissieleden, stelt de adviezen van de commissie op en bewaakt de procedures. Daarnaast bereid je de hoorzittingen voor en onderhoud je contacten met alle partijen die bij een bezwaarschrift betrokken zijn, zoals bezwaarden, hun advocaten en de gemeentelijk vertegenwoordiger.   

Wat ga je doen?   

  • Beoordelen van de ontvankelijkheid van bezwaren; 

  • Opstellen van adviezen van de commissie; 

  • Bewaken van de procedures rondom de behandeling van bezwaarschriften; 

  • Voorbereiden van de hoorzittingen en onderhouden van contacten met bezwaarden, derden en andere betrokkenen over de werkwijze van de commissie en de voortgang van het proces; 

  • Juridisch adviseren aan de commissie; 

  • Opstellen van het jaarverslag van de Commissie advisering bezwaarschriften; 

  • Verrichten van algemene juridische werkzaamheden binnen de organisatie. 
     

Wat breng jij mee?  

  • Jij bent juridisch sterk onderlegd, hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en voldoende kennis van het algemeen bestuursrecht; 

  • Specifieke kennis van het Sociaal Domein is een pré; 

  • Inlevingsvermogen en een rechtvaardigheidsgevoel; 

  • Een open en sociale houding: je bent in staat om de verbindende schakel te zijn tussen de commissieleden, de gemeentelijk vertegenwoordiger, bezwaarden en andere betrokkenen; 

  • Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden en dus in staat om juridische teksten helder en begrijpelijk (op B1-niveau) te formuleren; 

  • Je bent effectief en efficiënt; 

  • Jij bent een teamplayer die ook goed zelfstandig kan werken; 

Vereisten / Knock-out criteria
  1. Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).
    • Akkoord (0 Punten)
    • Niet akkoord (0 Punten)
  2. Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
    • Akkoord (0 Punten)
    • Niet akkoord (0 Punten)
  3. De kandidaat is juridisch sterk onderlegd, met minimaal een HBO diploma met voldoende kennis van het algemeen bestuursrecht;
    • Ja (0 Punten)
    • Nee (0 Punten)
  4. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een provincie, waterschap of gemeente.
    • Ja (0 Punten)
    • Nee (0 Punten)
  5. Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.
    • Ja, de kandidaat is geen ZZP'er (0 Punten)
    • Nee, de kandidaat is wel een ZZP'er (0 Punten)
  6. De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.

Gunningscriteria / Wensen
  1. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een provincie, waterschap of gemeente.
    • Meer dan 8 jaar (10 Punten)
    • 5 tot 8 jaar (5 Punten)
    • Minder dan 5 jaar (0 Punten)
  2. De kandidaat beschikt minimaal over 3 jaar recente en specifieke kennis van het Sociaal Domein.
    • Meer dan 5 jaar (10 Punten)
    • 3 tot 5 jaar (5 Punten)
    • Minder dan 3 jaar (0 Punten)
  3. De gesprekken vinden plaats op 24 april 2025 tussen 12 uur en 14 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
    • Ja, kandidaat is op genoemde datum en tijdvak beschikbaar (1 Punten)
    • Nee, kandidaat is op genoemde datum en tijdvak niet beschikbaar (0 Punten)
  4. De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.- Inlevingsvermogen en een rechtvaardigheidsgevoel; - Een open en sociale houding: je bent in staat om de verbindende schakel te zijn tussen de commissieleden, de gemeentelijk vertegenwoordiger, bezwaarden en andere betrokkenen; - Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden en dus in staat om juridische teksten helder en begrijpelijk (op B1-niveau) te formuleren; - Je bent effectief en efficiënt; - Jij bent een teamplayer die ook goed zelfstandig kan werken;
    • Uitstekend (30 Punten)
    • Goed (20 Punten)
    • Voldoende (10 Punten)
    • Onvoldoende (0 Punten)

Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.