Aanvraagnummer: 4350
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 32 uur
Tarief: €100 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 21-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Afdeling Informatiebeheer vormt een dynamisch team van ongeveer 25 personen van verschillende leeftijden en achtergronden binnen de afdeling I&A van de gemeente Zoetermeer. Het team omvat de postkamer, het stadsarchief, de adviseurs en het recordbeheer. Jij komt binnen het subteam adviseurs te werken. We zijn vaak aanwezig op het stadhuis, pauzeren regelmatig samen en vormen ondanks de diversiteit toch een sociaal hecht team. We werken regelmatig met elkaar op kantoor, we verwachten jou daar ook zeer regelmatig te zien.
Opdracht Naast het uitwerken van de praktische gevolgen van (wijzigingen aan) wet- en regelgeving heb je brede ervaring binnen het adviseursvak. Je beoordeelt DPIA's, loopt mee met aanbestedingstrajecten namens Informatiebeheer, begeleidt implementaties van zaakgericht werken bij de vakafdelingen en je begeleidt de junior adviseurs in hun vakinhoudelijke ontwikkeling. Je bent in staat om taaie kennis op een leuke toegankelijke manier uit te leggen aan niet-ingewijden en zoekt naar de pragmatische oplossing die niet per se altijd de letter van de wet volgt.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
2. Uurtarief maximaal € 100,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke organisatie;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur Informatiebeheer;
5. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met (de implementatie van) zaakgericht werken binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van junior collega's binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als senior adviseur informatiebeheer (30 punten);
9. Aantoonbare kennis en ervaring met projectmatig werken, middels een Prince2 of Agile certificaat (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Adviesvaardigheden;
- Sensibiliteit;
- Goed kunnen luisteren;
- Oplossingsgericht (pragmatisch);
- Analytisch;
- Communicatief sterk;
- Overtuigend;
- Vasthoudend.
Schaal Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 08 (nieuwe structuur).
Benodigd aantal professionals: 1.
CV-eisen Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m donderdag
Planning De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 24 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 21 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.