Fraud Blocker Senior adviseur Participatiewet en Inburgering - ZZP Opdracht

Senior adviseur Participatiewet en Inburgering

Logo van de gemeente Pijnacker-nootdorp, met in elkaar verweven blauwe linten die een gestileerde 'p' en 'n' vormen naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 3286
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 20 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 23-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De vraagstukken van nu en morgen vragen om samenhang, kwaliteit en beheersing van de kosten.
En om professionals die graag kennis uitwisselen over hun inhoudelijke expertise heen. Om hier de optimale context voor te maken is alle beleidsontwikkeling samengebracht in één afdeling Beleid.
Je maakt onderdeel uit van het team maatschappelijk beleid. Dit team houdt zich met name bezig met het ontwikkelen van beleid op diverse maatschappelijke thema’s en met het adviseren van het bestuur. Je werkt nauw samen met de collega’s van de afdeling Sociaal Domein, waar de wetten en het beleid worden uitgevoerd.


Opdracht

Omdat we een aantal adviseurs inzetten op andere projecten, zoeken we een senior beleidsadviseur die zorgt voor continuïteit van de werkzaamheden in het team Maatschappelijk Beleid.
De werkzaamheden richten zich op de Wet inburgering en de Participatiewet en bestaan uit:
- Advisering over de Wet inburgering;
- Overleggen met kwaliteitsmedewerkers en coördinator;
- Onderhouden relaties met aanbieders van de leerroutes;
- Deelname aan regionale overleggen voor de leerroutes;
- Deelname aan de projectgroep integratieversneller Binnenbaan;
- Inkoop/mogelijk aanbesteding van de Z-route;
- Voorbereiden Q3 2025 evalueren eerste 3 jaar nieuwe wet inburgering;
- Advisering over de Participatiewet;
- Voorbereiding mogelijke herziening Participatiewet;
- Deelname aan Arbeidsmarktregio ZHC en advisering;
- Beleidsregels actualiseren;
- Advisering over diverse regelingen die behoren tot de Participatiewet.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior adviseur op het terrein van de Wet inburgering en de Participatiewet (ligt dit duidelijk toe in het cv);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van het sociaal domein.


Gunningscriteria (weging)

5. Minimaal 2 jaar aantoonbare en inhoudelijke werkervaring in de advisering op het terrein van Wet inburgering en de Participatiewet (35 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met samenwerking in regionaal verband in het sociaal domein (15 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de functie van projectleider binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleid, verordeningen en beleidsregels in het sociaal domein (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 . Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 30 augustus 2024 van 9.30 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 28 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.