Senior Beleid/Coördinator Fysieke Leefomgeving

Logo van de gemeente Zaltbommel met een gestileerd blauw en groen golfmotief naast de naam 'Gemeente Zaltbommel.'

Aanvraagnummer: 8343
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Zaltbommel
Locatie: gemeente Zaltbommel
Uren per week: 32 uur Alleen gedeclareerde en geaccordeerde uren worden betaald
Tarief: 120 - 140 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden,
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: 6 maanden
Sluitingsdatum: 07-04-2025 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Opdracht omschrijving

Binnen de gemeente Zaltbommel is het nieuwe team Gebiedsontwikkeling gevormd. Binnen dit team worden alle aspecten rondom fysieke omgeving uitgevoerd; van beleid, initiatiefbegeleiding, projectleiding, handhaving en ondersteunende diensten hierbij. In dit jonge team zitten onder meer beleidsmedewerkers, projectleiders, planeconoom, planjurist, controller. Het team bestaat deels uit vaste medewerkers en inhuur. Voor de aansturing en inhoudelijke begeleiding van dit team zoeken we een senior beleidsmedewerker / coördinator fysieke leefomgeving.

Voor dit team is er de behoefte aan een leider die hen ondersteunt en coacht om een zelfstandig team te worden.

Wij zoeken iemand die ons als senior beleidsmedewerker / coördinator fysieke leefomgeving komt versterken om mensen in hun kracht te zetten en het team te begeleiden naar meer zelfstandigheid. Hierbij ligt de nadruk op een samenwerkingsgerichte vorm van dienend leiderschap. Het gaat dus bij uitstek niet om de klassieke hiërarchisch aansturende manager. De teamleider valt onder de eindverantwoordelijkheid van de teammanager Gebiedsontwikkeling. Hij zal de personele zaken voor rekening nemen, uiteraard met input en afstemming van de coördinator. De lijntjes met het bestuur zijn kort en de verhoudingen zijn informeel.

Wat wij vragen:

  • Het gaat om tijdelijke inhuur met minimaal een half jaar beschikbaarheid.
  • Affiniteit met het domein Ruimtelijke Ordening, Fysieke Leefomgeving en kennis van de Omgevingswet.
  • Kan de werkvoorraad in kaart brengen en samen met de teammanager prioriteiten stellen voor de afstemming met het bestuur.
  • Bevordert de integrale samenwerking tussen afdelingen.
  • Flexibel en bereid om mee te gaan in de organisatieontwikkeling en veranderingen die dit met zich meebrengt.
  • Het vermogen om het team verder op te bouwen.
  • In staat om rust en stabiliteit te brengen en het belang van het team voorop te stellen.
  • Begeleiding van het team en individuele medewerkers naar meer zelfstandigheid.
  • Kan coachend leidinggeven op operationeel en tactisch niveau

Verantwoordelijkheden

Zie opdrachtomschrijving

Eisen

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige eisen

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
Uit CV blijkt minimaal 5 jaar ervaring als beleid/coördinator Leefomgeving
Uit CV blijkt minimaal 5 jaar inhoudelijke kennis van ruimtelijke procedures en processen

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %


Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Gunningscriteria Kwaliteit

40 %
Opleiding op WO niveau juridisch, ruimtelijk
30 %
Werkervaring op WO niveau juridisch, ruimtelijk
30 %
Specifieke kennis en ervaring met coachend leiderschap en politieke sensitiviteit

Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 120,00
Maximaal: € 140,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
- Communicatief vaardig en stressbestendig;

- Kan verbindend optreden tussen keten- en kernpartners, inwoners, projectleiders en vakspecialisten,           zowel in als extern;

- Is in staat door logisch en praktisch na te denken tot oplossingen te komen;

- Heeft kennis van de omgevingswet.

De kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien de kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt de kandidaat de daarvoor genoemde punten.

Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
- Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten
- Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten
- Voldoet onvoldoende aan competentie - 0 punten
In totaal zijn er vier (4) competenties. De kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 40 punten scoren.

Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken kandidaten worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op 16 april 2025 Gelieve hier rekening mee te houden.